Skip to main content
Beantwoord

Trueplay werkt niet

• August 9, 2026
  • 28 reacties
  • 163 Bekeken

Toon eerste bericht

28 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • August 13, 2026

Erooij: Android  eenvoudige True Play werkt (via de microfoons van de speakers en Soundbar.

Resultaat is nauwelijks merkbaar. Maar SONOS zelf geeft ook aan dat deze Android methode beperkingen heeft en adviseert de IOs uitgebreide methode voor “opmerkelijke resultaat” (SONOS Info)

Dus heb ik de voorgenoemde Apple iPad gekocht. Meer feedback heb ik op dit moment niet.

Als iemand hoopt dat het lukt ben ik het, toch??

Bij SONOS heb je nog contact mogelijkheden via de telefoon. Dat vind ik een groot voordeel t.o.v chatten met USA.😒

Bovendien ga ik (en hoop ik) gezien de enthousiaste (echte)  reviews dat het aan mij ligt.🤗

PS: vraag / opmerking: het advies voor de ERA 300 als surround speaker is, als deze minder dan 61 cm van het plafond hangen, de speakers  omgekeerd op te hangen. Dan hangt het hele gewicht dus aan 2 M4 x 20 mm boutjes.

Ik hoop dat dit bij SONOS goed op houdbaarheid getest is.😰 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • August 13, 2026

Ik ben zeker geen fanatiek fan en heb ook al vele bedenkingen over de werking van Sonos en met name de software, hier ge-uit (gebruik ook niet voor niks Clic for Sonos als software).
De discussie die je echter gestart bent is een vreemde discussie. Ik tracht je uit te leggen dat er veel mogelijkheden zijn, maar dan komt er geen antwoord of een raar verhaal over extra kosten. 

Je hebt tot op heden bijvoorbeeld nog niet duidelijk gemaakt of je de Quick-TruePlay via Android nu wel of niet is gedaan cq gelukt. Nee ook dan kom je met de kosten over een gekocht ipad. Ik krijg steeds meer de indruk dat je weinig tot niets geprobeerd hebt en dat je er geen energie in wilt steken om iemand te vinden met een geschikte iPhone of om uit te zoeken hoe het met Android werkt. iPhone is, in Nederland, één van de beter verkochte smartphones en kan mij haast niet voorstellen dat er niemand te vinden is die je even kan helpen. Maar prima, het is je eigen keuze maar ga hier dan niet klagen over de kosten.

Nogmaals:

probeer eerst eens de Quick-trueplay via Android

probeer eerst eens handmatig wat instellingen aan te passen (er is best veel mogelijk)

lees je eerst eens goed in

En tot slot, ga niet klagen wanneer je geen tot weinig verschil hoort na TruePlay en je dus voor niets extra geld hebt uitgegeven. Dit is en blijft erg afhankelijk van de ruimte.

Sorry, ik zie nu dat je inmiddels iets meer geschreven hebt

106rallye
  • August 13, 2026

Je blijft maar klagen. Voor het beperken van Trueplay tot iOS devices is een goede reden. Voor het niet meer ondersteunen van apparaten die Apple ook niet meer ondersteunt ook (al was het maar financieel: hoe meer devices ondersteund worden hoe meer programmeertijd daaraan op gaat). En als belangrijkste jouw teleurstelling was te voorkomen geweest als je je beter had ingelezen. Vervolgens zet je iemand die je helpt en daarbij terecht bekritiseert weg als een “die hard fan”, alsof zijn inzichten er niet toe doen. En die boutjes moeten nog geen zes kilo houden. Zou dat niet lukken?

Ik hoop echt dat Trueplay met je iPad je helpt.