Vraag

Trueplay tuning opnieuw starten maar geeft aan speaker probleem

  • 19 May 2023
  • 8 reacties
  • 81 Bekeken

Ik heb mijn speakers iets verplaats en wil opnieuw gaan tunen echter geeft ie aan dat er een probleem is met de speaker.

Ik heb een goed werkend Beam Submini en 2 x Era 300, tuning hebt ik al een keer succesvol gedaan.

Nu dus niet.

TV met Sonos werkt gewoon.

 

Wat moet ik doen?

Zonde om alles te verwijderen en opnieuw beginnen. Zou ik wel raar vinden.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Geeft hij ook aan welke speaker niet goed zou werken? Ken deze melding niet, wel dat er teveel omgevingsgeluiden zijn.

Mocht ogenschijnlijk alles goed werken dan zou ik een diagnose maken en maandag even bellen met Sonos. Zij kunnen deze dan uitlezen en zien wat er eventueel aan de hand is.

Hoi E Rooij, nee dat is het rare . Als je de tuning menu volgt waarbij je de instructies volgt en de tuning start zegt hij gegeven moment dat er een probleem is met de speaker. Niet welke.

Systeem is in orde verder. Ik kan het rustig gebruiken met TV / Netflix / Spotify .

 

Ik heb de Beam opnieuw opgestart , die is met ethernet verbonden  en maakt niks uit. 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik zeggen; diagnose maken, nummer noteren en maandag even bellen met Sonos

Ok zal ik doen.

Nou wonderbaarlijk. Opnieuw getracht te tunen. En deed het weer niet. Opeens zei de Sonos app dat de rechter speaker de Era 300 niet gevonden kon worden.

Dus heb ik maar de beiden Era 300 ‘s uit stopcontact gehaald en weer op spanning gezet.

Daarna deed het tunen het wel.

Kortom ik denk dat als je die melding krijgt gewoon de speakers van spanning halen en opnieuw op spanning zetten. 

Kortom opgelost.

Reputatie 7
Badge +3

Zou het wel goed in de gaten houden. Alles wijst dan toch in de richting dat er verbindingsproblemen zijn en dus mogelijk een netwerkprobleem in combinatie met je sonosspeakers.

Zou het wel goed in de gaten houden. Alles wijst dan toch in de richting dat er verbindingsproblemen zijn en dus mogelijk een netwerkprobleem in combinatie met je sonosspeakers.

Dan denk je aan voornamelijk WiFi?  Ik heb alleen mijn Beam met een ethernet kabel. 

Reputatie 7

Als je alleen een Beam en twee ERA’s hebt zitten de ERA’s niet op je wifi, maar maken ze gebruik van een directe 5Ghz link met de Beam. Je zou dus last kunnen hebben van interferentie op de 5Ghz band.

N.B. Ondanks dat de Beam verbonden is met een kabel moet de “wifi” op de Beam wel aan staan. Bij “wifi” uit gaat ook die 5Ghz link uit.