Sinds vandaag de eigenaar van mijn eerste Sonos (arc) product en sta op het punt om hem weer in te pakken en terug te sturen. Ik geloof dat de nieuwe app niet heel veel goed heeft gebracht, maar ik ken de oude niet dus heb geen historie. Bijvoorbeeld bij het instellen van de afstandsbediening over CEC blijft de app roepen dat hij geen verbinding heeft, terwijl ik met de afstandsbediening dat ding prima kan bedienen.
Nu bedacht ik me om met Trueplay aan de slag te gaan, want dat zou het geluid fantastisch moeten verbeteren in mijn kamer. Het verziekt in ieder geval mijn goede humeur.
Iphone gepakt, software geinstalleerd en geprobeerd de stappen te volgen die aangegeven staan op de sonos site:
Via Instellingen naar mijn systeem, daar de speaker aan klikken.
Dan verschijnt er een popup met de tekst
‘Sonos wil ‘sonos.com; gebruiken om in te loggen. Klik op Ga door. De ene keer verschijnt er een inlogscherm van sonos. Hier probeer je dan op in te loggen en nadat dat is gelukt. Kom je terug in de app en komt er een nieuwe popup.
Inloggen als systeemeigenaar.Je klikt op Ok en er gebeurt niets.
Ook kan het zijn dat bij de eerste popup het inlogscherm opent maar direct weer sluit zonder dat je hem aan kunt klikken. Door opnieuw in te loggen veranderd er niets. Soms zie je een melding verschijnen ‘Hier is iets misgegaan’.
Iemand enig idee hoe dit is te omzeilen en het product normaal is te gebruiken, anders is er binnenkort bij de Mediamarkt een tweedekansje af te halen.