Skip to main content

Sinds vandaag de eigenaar van mijn eerste Sonos (arc) product en sta op het punt om hem weer in te pakken en terug te sturen. Ik geloof dat de nieuwe app niet heel veel goed heeft gebracht, maar ik ken de oude niet dus heb geen historie. Bijvoorbeeld bij het instellen van de afstandsbediening over CEC blijft de app roepen dat hij geen verbinding heeft, terwijl ik met de afstandsbediening dat ding prima kan bedienen.

Nu bedacht ik me om met Trueplay aan de slag te gaan, want dat zou het geluid fantastisch moeten verbeteren in mijn kamer. Het verziekt in ieder geval mijn goede humeur.

Iphone gepakt, software geinstalleerd en geprobeerd de stappen te volgen die aangegeven staan op de sonos site:

Via Instellingen naar mijn systeem, daar de speaker aan klikken.

Dan verschijnt er een popup met de tekst

‘Sonos wil ‘sonos.com;  gebruiken om in te loggen. Klik op Ga door. De ene keer verschijnt er een inlogscherm van sonos. Hier probeer je dan op in te loggen en nadat dat is gelukt.  Kom je terug in de app en komt er een nieuwe popup.

Inloggen als systeemeigenaar.Je klikt op Ok en er gebeurt niets.

Ook kan het zijn dat bij de eerste popup het inlogscherm opent maar direct weer sluit zonder dat je hem aan kunt klikken. Door opnieuw in te loggen veranderd er niets. Soms zie je een melding verschijnen ‘Hier is iets misgegaan’.

Iemand enig idee hoe dit is te omzeilen en het product normaal is te gebruiken, anders is er binnenkort bij de Mediamarkt een tweedekansje af te halen.

Hallo Eddie,

Dat is idd jammer dat je niet kan genieten van wat Sonos zo goed kan. Bij mij werkt de trueplay na update naar de nieuwe app ook niet. Bij veel anderen werkt het gewoon wel na de update.

Ik kreeg deze tip binnen de community; Je zou nog kunnen proberen om op een iphone van iemand anders met zijn nieuwe Sonos app op jouw wifi te laten inloggen om dan de trueplay tuning uit te voeren.

Ik heb dat ook geprobeerd, maar mijn buurman had de update nog niet gedaan en de trueplay op de oude app kan alleen als je update naar de nieuwe. Balen! 

Ben benieuwd of deze tip voor jou wel werkt.

Sonos zou zich diep, diep moeten schamen dat de gebruikers met dit soort workarounds hun dure spullen in de lucht proberen te houden!

sonos! GEEF ONZE OUDE APP WEER TERUG! NU!

Er zijn idd wat problemen met de app, maar je kunt de Arc eerst gebruiken zonder Trueplay. 

Hier helaas alleen dochterlief met apple apparaten, maar hier stond nog geen Sonos app op. Dus op beide apparaten geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik mag hopen dat er op dit moment overuren worden gemaakt op de ontwikkelafdeling, want als ik dit forum zo alleen al bekijk heeft de nieuwe app niet heel veel goeds gebracht.

Ik weet niet of dat het niet mogelijk is dat je met meerdere personen tegelijkertijd in de app kan (andere smartphones/ander account). Maar toen we dat vanavond deden gaf eerst mijn app aan dat ik ineens geen apparaten in mijn account had staan, vervolgens zelfde bij mijn dochter waardoor de sonos niet meer te bedienen was….

Beetje slechte start. Ik heb de sonos al sneller werkend in mijn Home Assistant dan in de sonos app. Hopelijk gaat er snel een rollback of goede versie uitkomen.

Nou de Arc gaat er hier uit. Vind het geluid echt tegenvallen. Zo heel veel bijzonders komt er voor dat geld niet uit. Trueplay nog steeds niet werkzaam te krijgen. Ben benieuwd hoe sonos denkt dat het werkt in deze wereld.

Wat valt er dan tegen? Het geluid klinkt in elke woning weer anders en is ook heel persoonlijk. Heb je alleen de Arc of ook de subwoofer?

Ik heb alleen de Arc. Ben niet op zoek naar bass. Maar ik vind het audio geluid wat er uitkomt nou niet echt wonderbaarlijk. Heb ook de Beam getest en die was naar mijn idee een stuk 'steviger' en voller. Nu staat er een meter soundbar voor 800,-. Maar het wow effect blijft uit. Ik snap dat het journaal geen bijzonder effect heeft. Maar enkele Dolby Atmos films bekeken en de zogenaamde effecten dat het geluid om me heen te horen zou zijn is echt niet het geval. Gewoon duidelijk uit de speaker recht voor me en nergens elders. Twijfel bijna of dat ding wel volledig goed is zo weinig geluid komt eruit.

Jammer dat je niet tevreden bent, Trueplay kan daar misschien wel iets aan veranderen maar doet natuurlijk ook geen wonderen. Misschien kun je hem nog omruilen voor de Beam en voor het geld wat je overhoudt de sub mini erbij doen. Ook als je niet perse opzoek bent naar bass zal het geluid toch mooier en voller gaan klinken. (Maar ook dat is weer heel persoonlijk) 

Ik overweeg de beam zeker. Hopelijk wordt het trueplay probleem tegen die tijd opgelost. Kijk wel even of er dan nog een sub komt. Heb hier eigenlijk geen ruimte voor.