Vraag

Trueplay groep

  • 25 March 2023
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Ik heb Beam gen2 en SL, deze heeft de sub minigekoppeld. Als ik gewoon tv kijk, gebruik ik alleen de Beam. Film wil ik surround doen, dus ik maak een groep met de 2 combi’s. Kan ik een groep nu ook Trueplay maken, of is dat alleen met elk set datje hebt gemaakt? Ik wil nl. niet telkens alles aan hebben staan als ik t 8 uur journaal bv kijk.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden om niet standaard met een surroundopstelling te werken. Bij het journaal zal er in principe alleen geluid uit de Beam komen. De surrounds geven normaal gesproken alleen omgevingsgeluiden door. 
Twee groepen koppelen om surround te krijgen werkt ook niet, je stuurt dan in feite een stereo signaal door naar de surrounds en bovendien kan er een vertraging in het geluid ontstaan.

Of maak je steeds een nieuwe surround koppeling wanneer je film wilt kijken. Lijkt mij uitermate vervelend en is zeker niet de opzet van Sonos.

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou ook gewoon de one's als surround ingesteld laten staan.

Als je muziek af gaat spelen doen ze automatisch mee in stereo en voor het journaal of normaal tv doen ze toch al niet of nauwelijks mee. 

Reputatie 7

Elke keer als je de surroundkoppeling verbreekt verval ook de Trueplay.

Wat is de reden om niet standaard met een surroundopstelling te werken. Bij het journaal zal er in principe alleen geluid uit de Beam komen. De surrounds geven normaal gesproken alleen omgevingsgeluiden door. 
Twee groepen koppelen om surround te krijgen werkt ook niet, je stuurt dan in feite een stereo signaal door naar de surrounds en bovendien kan er een vertraging in het geluid ontstaan.

Of maak je steeds een nieuwe surround koppeling wanneer je film wilt kijken. Lijkt mij uitermate vervelend en is zeker niet de opzet van Sonos.

Omdat ik t niet nodig vind dat alle boxen aan staan als dat niet nodig is. En omdat ik de sub mini gekoppeld heb aan de stereo paar SL, is de Beam zonder.

Maar uit de reacties maak ik op dat wat ik wil dus niet kan.

Reputatie 7
Badge +3

Los van het TruePlay verhaal is het niet aan te raden om 2 groepen te combineren voor tv geluid. Je krijgt hoe dan ook geen surroundgeluid, maar een overdreven hoeveelheid geluid wat van alle kanten komt. Dubbel stereo dus.