Vraag

Trueplay ARC

  • 12 June 2020
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Badge +1

Ik ga binnenkort mijn ARC installeren en ik heb een rare vraag:

Omdat ik twee grote ramen in mijn woonkamer heb met gordijnen die 's winters altijd dicht zijn vraag ik mij af hoeveel invloed dit heeft op bijvoorbeeld Atmos. Moet ik bij Trueplay de gordijnen dicht of open doen om het beste resultaat te verkrijgen ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Badge +1

Hey Frank,

 

Ik vind dat een heel goede vraag! Dat zelfde vroeg ik mij dus ook af. Ramen reflecteren geluid en gordijnen minder tot niet… Ik vrees dat dit een van de beperkingen is van zo'n systeem.

Ben benieuwd!!

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon een kwestie van proberen. Je kunt trueplay zo vaak instellen als je wilt. Uiteindelijk gaat het om je persoonlijke voorkeur. Bovendien kan je ook altijd nog wat handmatig bijstellen.
Mijn luisterpositie is voor het raam en ik merkt nauwelijks verschil of de gordijnen nu open of dicht zijn.

Badge +1

Gewoon een kwestie van proberen. Je kunt trueplay zo vaak instellen als je wilt. Uiteindelijk gaat het om je persoonlijke voorkeur. Bovendien kan je ook altijd nog wat handmatig bijstellen.
Mijn luisterpositie is voor het raam en ik merkt nauwelijks verschil of de gordijnen nu open of dicht zijn.

Vraag me af wat je bedoelt met handmatig bijstellen? Zover ik heb begrepen meet Trueplay de ruimte onder andere door te kijken naar weerkaatsingen van het geluid. Je kunt in de app nergens zulke dingen instellen. Lijkt me haast ook onmogelijk op het gehoor. Je kunt Trueplay inderdaad meerdere keren uitvoeren, maar dat doe je niet nadat je de gordijnen open of dicht doet. Vind het nog steeds een valide vraag en ben benieuwd wat een Sonos expert hierop kan zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Met bijstellen bedoel ik dat je de lage en hoge tonen en de balans tussen voor en achter kan inregelen.

Niemand kan mi antwoord op je vraag geven. Dit is zo enorm afhankelijk van soort gordijnen en verdere situatie in de kamer. Daarom geeft ik aan om trueplay te doen met open en dichte gordijnen, vervolgens luister je wat jou het best overkomt bij zowel open als dichte gordijnen. Dus luisteren naar beide situaties per trueplay afstelling.