tip: nieuwe tv box van telenet problemen op jvc tv en sonos beam

  • 26 November 2019
  • 1 reactie
  • 821 Bekeken

Badge

Voorheen werkte mijn beam op de HDMI-arc aansluiting op de JVC tv icm met de digicorder. 
De problemen begonnen na installatie van de nieuwe tv box. De sonos versterker verscheen netjes bij de bediening van remote control. Het enige dat er moest gebeuren dat ik mijn tv toestel manueel moest ingeven in de instellingen en tot zover werkt alles ok. Nu daags nadien bij opstart tv box, start de tv wel op maar niks beeld/geluid en ook niet meer te bedienen met RC van tv ook niet. Na reset tv (stekker uit) werkte het weer wel maar alle instellingen waren weg en moest tv toestel weer manueel toevoegen. Nu na aanraden telenet-technieker, de bijgevoegde optische verloopstekker van de beam gebruikt en aangesloten direct aan de tv box ipv de HDMI-arc op de tv. Conflicten zijn volledig verdwenen. Heb de audio-sync op de box ook naar 140millisec gezet en alles werkt als een zonnetje nu. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2

Bedankt voor deze feedback.

Klinkt ernaar dat de nieuwe decoder wat problemen geeft via HDMI omtrent de CEC communicatie naar de TV.

Of dat de TV niet goed met deze communicatie overweg gaat waarin deze de Beam niet meer herkend als audio output.