Skip to main content

Goedemorgen, al enige tijd merk ik op dat mijn Sonos Arc Ultra, ism de Sub en 2 ERA 100's ingesteld als surround systeem, als ik tv kijk, een tik laat horen waarna het geluid enige secondes lijkt weg te vallen uit de ERA's. Toen ik dit merkte heb ik gelijk (na ca 2 minuten) een diagnose gestart, wetende dat jullie ook enige minuten terug kunnen kijken. Nu is het geval dat tijdens het maken van deze diagnose wederom dit gebeurde. Kunt u eens nakijken wat er mis kan zijn? Lijkt op een sluiting oid. Natuurlijk wil ik voorkomen dat dit erger wordt, en wellicht in de toekomst uitval gaat opleveren van het systeem, door het niet gemeld te hebben.

Mvrgrt. Mart van Schijndel.

Voor het uitlezen van een diagnose moet je morgen even bellen, dit is een gebruikers platform. 

Is reeds gebeurt....

Wat was het probleem 

Zoals gebruikelijk...men zoekt xover door totdat er een ander apparaat is gevonden can een andere leverancier, in mijn geval de Ziggo tv ontvanger, en geeft san Ziggobde schuld....dat ie dat bij mijn vorige Sonos Arc nueg deed, doet daar niet aan af...

Zo...nu een berichtje met bril op. Sorry dus voor de typefouten in de vorige posts. De service van Sonos is niet meer zoals vroeger. Hun " oplossingen" wel helaas. Dit gebruikersforum lijkt mij alleen maar te zijn ingevoerd om hun helpdesk te ontlasten. Mijn ervaringen met wegvallende speakers en tikkende geluiden die ik nu heb, ligt niet aan mijn configuratie. Of wellicht wel, maar zijn blijkbaar normaal en niet op te lossen. Hun policy is het blijven uitlezen van de configuratie die men thuis heeft en dan het euvel toe te schrijven aan n item dat in de configuratie zit wat niet van Sonos is en deze de schuld van de hapering te geven. Dat zijn vaak de modems, switches of hubs oid in de configuratie. Dit zijn problemen die bij vele voorkomen met een ruime selectie aan Sonos items, gezien de vele vragen in in dit forum. Niet bij een of twee speakertjes...

Heb je de tik zonder de Ziggo ontvanger inderdaad niet?

Op mijn vorige Sonos Arc nooit gehad. Nu met de Ultra wel. Om nu de hele configuratie zoals aangeven door Sonos, te veranderen, tv van de muur, HDMI kabel op andere poort, en zonder Ziggo ontvanger maar via WiFi te gebruiken.....pfieuw, weet niet of ik ef dat wel voor over heb. Heb in ' t verleden al meerdere adviezen gevolgd foor helpdesk medewerkers met een hoop gedoe om de setting te wijzigen, zonder resultaat. Werd na terug contacteren weer afgeraden door andere medewerkers van Sonos. Betrof in dit geval de extra aanschaf van een bridge als aanvulling op mijn pkaybar destijds. En een hub vervangen die ik had voor een 

...Netgear switch.

Even een beetje Sherlock Holmes: als het alleen gebeurt als je TV kijkt, is het niet je wifi.

Je zou de HDMI van de Ziggo box ook eleven aan de kant van Ziggo los kunnen trekken. Dan een avond kijken via de coax (als je die nog aangesloten hebt) of de apps op de TV.

Hallo, voorlopig lijkt erop dat het probleem zich alleen maar voordoet als ik de Ziggo tv ontvanger gebruik. Na enige dagen tv gebruik zonder ontvanger maar via de apps op de tv, lijkt het dat het probleem met tikkende geluid zich niet voordoet. Eerlijk is eerlijk.....deze keer lijkt de oorzaak van het probleem écht niet aan de SONOS apperatuur te liggen. Shame on me....

Reageer