Vraag

Telenet Digcorder geen geluid via Beam

  • 11 March 2020
  • 4 reacties
  • 701 Bekeken

Beste,

 

Ik kocht afgelopen mijn eerste Sonos product, een Beam. Meteen het toestel geïnstalleerd volgens de instructies van de Sonos app. Dit verliep vlekkeloos en alles lijkt ook te werken (YouTube, Spotify, Netflix, PlayStation4,..), behalve mijn Telenet Digibox.

De Digibox is via HDMI aangesloten op mijn LG UM7100PLB TV en vervolgens is de Beam aangesloten via HDMI ARC poort op de TV.

Ik heb alle instellingen reeds meerdere malen nagekeken maar het lukt me maar niet om het geluid van de Digibox door de Beam te krijgen.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

  • vervangen van de HDMI kabel
  • Digicorder op andere HDMI poort aangesloten
  • Beam teruggezet naar fabrieksinstellingen en setup opnieuw gedaan
  • Digicorder gereset
  • Digicorder vervangen
  • Digicorder instellingen Dolby aangezet

Ook heb ik al contact gehad met Telenet maar zij schuiven het nogal makkelijk van zich af. Het probleem ligt, naar mijn mening, toch ergens bij de Digicorder. Wanneer ik de Playstation aansluit op de kabel waar daarvoor de Digibox aangesloten was, werkt dit namelijk meteen.

Iemand een idee?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey Tijzer,

Klinkt er inderdaad naar dat de TV-decoder geen geluid aan de TV geeft, waardoor de TV niks kan doorgeven aan de Sonos Beam.

Dat je een Playstation of andere bron op de TV aansluiten, en dus netjes geluid over de Sonos Beam zou horen, is een extra bevestiging dat de TV en Beam netjes hun werk doen.

Hoor je ook niks uit de TV z’n speakers komen als je de Beam zou afkoppelen?

Mocht de TV wel iets laten horen, dan ligt het probleem waarschijnlijk in de TV die wel geluid ontvangt, maar het niet doorzet naar zijn aangesloten speaker-systeem.

Je zou denken dat de TV ook niks zou ontvangen, waardoor deze niks kan doorgeven.

Spijtig om te vernemen dat de provider het afschuift, maar moet je toch naar hun terug verwijzen als de TV niks laat horen uit zijn eigen speakers.

 

Hi Tim,

Bedankt voor het antwoord.

Het is inderaad zo dat wanneer ik de Beam uitschakel en afkoppel dat er inderdaad ook geen geluid meer van de decoder door de luidsprekers van het TV-toestel komt.

Hopelijk kan ik met Telenet een oplossing vinden dan… 

 

Reputatie 7
Badge +2

Heel apart, je zou nog de Beam via de optische convertor rechtstreeks op de TV-decoder kunnen aansluiten, dan weet je of de TV-decoder wel geluid zou leveren.

Of het probleem dan bij de HDMI uitgang van de TV-decoder richting de TV ligt, of bij de ingang van de TV, of de  TV in zijn algemeen is, durf ik helaas niet te melden.

Zal dit nog eens testen.

Ondertussen ook de vraag eens gesteld op het ‘Netweters’ forum van Telenet, misschien is er daar iemand met een gelijkaardig probleem en/of oplossing ervoor.