Skip to main content
Vraag

TCL tv koppelen aan sonos playbar.

• October 30, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Goedenavond,

ik heb TCL google tv 58 inch, deze heeft een e/arc poort met HDMI. Nu heeft mijn wat oudere playbar alleen de optic poort. Ik heb nu een optic kabel naar de nedis ACON3425AT lopen en dan vanaf daar de hdmi in de e/arc poort in mn tv, maar de sonos playbar blijft zeggen dat hij geen tv ziet. De optic kabel brand wel rood aan beide kanten als ik hem eruit haal. Kan iemand mij helpen? Wil heel graag de tv koppelen aan mijn surround set maar kom er niet uit

2 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • October 31, 2025

Volgens mij kan je alleen de verloop van Sonos zelf gebruiken. Kan ook zijn dat dat alleen andersom werkt.

106rallye
  • October 31, 2025

Volgens mij is de verloopkabel van Sonos inderdaad bedoeld om TV's die wel een optische uitgang hebben maar geen HDMI-ARC aan te sluiten op de Sonos soundbars die alleen HDMI hebben. Die verloop werkt dus andersom als wat jij nodig hebt.

Wat gebeurt er als je de Digitale audio-uitgang op “Auto” zet? Ter toelichting: heel veel geluid van apps of settopboxen is DD+, dat niet via optisch kan worden doorgegeven. Als de Nedis daar ook niets mee doet, verstaat de Playbar niet wat hij binnenkrijgt.