Beste lezer,
(Ter info ik heb 2 verschillende kamers, waarvan een een symphonisk boekenplank speaker is en de andere kamer bestaat uit een beam en 2 One SL's als stereopaar).
Sinds vandaag kreeg ik problemen met mijn sonos systeem met het muziek luisteren via draadloze verbinding.
Om deze problemen te verhelpen ging ik kijken wat er mis is in de app en ik kreeg de melding dat het systeem naar de nieuwste versie S2 geüpdatet moest worden. Na dit gedaan te hebben werkt er helemaal niks meer.
Ik heb al geprobeerd de producten te resetten en opnieuw te verbinden en toe te voegen aan het systeem maar tevergeefs. Ook heb ik geprobeerd om ontbrekende producten te zoeken via de app en door op de knop te drukken op de speakers. In eerste instantie lijkt dit te werken en wordt mij gevraagd het WiFi-wachtwoord in te geven. Na dit gedaan te hebben, blijft het scherm met verbinden enige tijd staan maar dan komt de melding dat het wachtwoord onjuist zou zijn. (Nu weet ik toevallig dat dit echt niet het geval kan zijn aangezien ik het opgeschreven wachtwoord voor de WiFi letterlijk overneem). Aansluiten via een kabel is echter ook geen optie, ik heb dit wel geprobeerd en dan zijn er geen problemen en dan werkt de groep ineens wel.
Het meest vreemde is dat de Symphonisk wel is aangesloten op de app en ook te bedienen is. Maar de groep voor de woonkamer dus niet meer.
De Beam zit via een optische verbinding aangesloten op de digitale tv ontvanger dus het is wel mogelijk om het geluid van de tv te horen via de beam, echter is het surround geluid weggevallen omdat de one SL (links en rechts) geen verbinding meer kunnen maken met de master. (Aldus de app). Het is dus niet meer mogelijk om via de app muziek aan te zetten, terwijl dit voor de update naar S2 allemaal geen problemen opleverde.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen valt? Het is namelijk erg vervelend dat er geen muziek meer geluisterd kan worden in deze kamer.
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Jurjen