Beantwoord

synchronisatie en krakend geluid

  • 9 October 2018
  • 7 reacties
  • 523 Bekeken

Heb een Philips 46PFL8008 TV. De Horizon Samsung mediabox is met een HDMI aangesloten op deze TV.
Heb een Sonos playbar die is aangesloten met een optische audiokabel rechtstreeks naar de TV.
Ook heb ik twee Sonos Play 1 speakers. voor een 5.1 surround beleving.
de luidsprekers van de TV zijn uitgeschakeld.
Ik heb drie vragen omdat ik niet tevreden ben met het geluid.
Als ik in de winkel naar een sonos playbar met twee play 1 hoor dat is dit echt een bioscoop en perfect geluid.

ten eerste heb ik erg veel storingen (krakend geluid er door heen) sonos rechtstreeks aangesloten op mijn tv
De synchronisatie krijg ik niet gelijk
Welke uitgebreide instellingen in de horizon box moet ik nu aan of uit zetten voor een perfect geluid.

En als ik de synchronisatie wil aanpassen omdat het geluid niet gelijk loop met het beeld waar moet ik dit aanpassen.
Ik heb de volgende mogelijkheden
via het sonos syteem
via de TV
via de horizon box

Wanneer ik de sonos rechtsreeks aan de mediabox aansluit dan is de synchronisatie goed. Kan dan alleen weinig instellen qua geluid.

graag jullie hulp
icon

Beste antwoord door Tim S 12 October 2018, 11:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Gezien het goed gaat als je de Playbar aansluit op de mediabox, zit het in het signaal wat de TV afgeeft aan de Playbar. Zou je, terwijl de Playbar aangesloten is op de TV en je het probleem ervaart, een diagnose willen sturen? Graag zie ik het diagnosenummer in antwoord tegemoet.
Hallo Emily P ga hier vrijdag mee aan de slag. je hoort dan van mij.
Sinds de nieuwe update vandaag van Sonos heb ik ook laat van krakend geluid en niet synchroon lopen van geluid met tv en speakers. Ligt dit aan de update?
Reputatie 7
Badge +2
Sinds de nieuwe update vandaag van Sonos heb ik ook laat van krakend geluid en niet synchroon lopen van geluid met tv en speakers. Ligt dit aan de update?
Sorry, refereert u aan het geluid wat beide uit de Sonos soundbar, maar ook uit de TV speakers komt?
De Sonos installatie begeleid klanten over het algemeen de interne speakers van de TV uit te zetten, omdat je anders een echo zult horen tussen de TV en de Sonos.
Krakend geluid onderzoeken we uiteraard ook graag, maar hier ontvangen we nogsteeds graag dat diagnose nummer voor alvorens we hier concreet op in kunnen gaan.
Heb net diagnosenr gestuurd 1215959827.
weer gekraak en de synchronisatie krijg ik niet goed diagnodenr 1776041789.
Reputatie 7
Badge +2
weer gekraak en de synchronisatie krijg ik niet goed diagnodenr 1776041789.
WIl je verzoeken ons even te bellen.
Kaart graag dat laatste diagnose nummer aan als je iemand aan de lijn hebt.