Beantwoord

switch surround naar stereo?


Badge
Tis niks
icon

Beste antwoord door Difke 5 August 2019, 01:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Je hebt een nette 5.1 surround opstelling, dan is niet mogelijk om snel even te switchen van 5.1 naar stereo. De Beam op zich is al 3.0. Je kan dit doen maar dan zou je Play1's uit de groep moeten halen en als stereopaar koppelen, maar dan ben je de Beam kwijt.
Ik heb dezelfde opstelling, enkel One's ipv Play1's en als ik van jou was zou ik het zo laten hoor.
Je kan eventueel bij de instellingen nog een klein beetje bijregelen.
Badge
Ok bedankt @Difke !!
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan hoor,
Nog een fijne avond
Badge
Maar waarom werken mijn surround speakers dan nu wel en dan soms niet @Difke

Soms werken ze zeer goed en soms werken ze gewoon niet.... gewoon geen geluid en moet ik ze herstarten door de stekkers eruit te trekken.. .
Reputatie 5
Badge +3
Dat ligt puur aan hoe de uitzending uitgezonden wordt.
Bij films is het Dolby Digital en meestal bij gewoon tv programma's is het stereo.
Hier in België worden tv programma's altijd in stereo uitgezonden, ik weet niet hoe het in Nederland zit.
Je Sonos systeem speelt af wat het ontvangt.
Als ik hier een tv programma kijk (in stereo dus) spelen de One's ook wel, maar heel zachtjes, bijna niet hoorbaar.
Kijk ik een film.. dan vliegt het geluid me om de oren 🙂
Badge
Hey @Difke ik ben ook Belg hoor en sorry dat ik nu pas reageer. Je uitleg klopt volledig. Volledig mee akkoord. Maar bij vorige surround had ik hier dan meerdere opties. Indien stereo en de surround stond op had ik hetzelfde. Veel volume uit de front speakers en weinig uit de surround speakers maar dan kon ik wel overschakelen naar andere opties.... bijvoorbeeld de music enchanged optie waardoorheen het stereo geluid dan wel terug door alle 5 de luidsprekers kwam. Misschien een werkpunt voor sonos?
prettige avond nog en steeds bedankt voor je snelle reacties en zeer correcte antwoorden!
Badge
@Difke misschien wat meer opties qua geluids uitvoer dan voor de sonos.... hopelijk bij een nieuwe update. Mijn vorige was een Yamaha surround systeem met heel wat opties qua geluids uitvoer.... Misschien eens buurtje leen spelen dan 😉😉😄😄🤘🤘👍👍
Reputatie 7
Badge +3
Of België moet zijn tv-uitzendingen (of labelsysteem) aanpassen naar deze tijd. 😜
In Nederland wordt vrijwel alles in 5.1 uitgezonden. Overigens is ook dit dan geen garantie dat de achterspeakers altijd meedoen. Dit ligt dat weer aan hoe eea is opgenomen. En natuurlijk moeten we ook niet vergeten dat gesproken tekst vrijwel altijd uit de voorspeaker moet komen, waarbij de achterspeakers geen rol hebben.
Bij de Sonosspeakers kan je overigens ook bij tv uitzendingen het geluid iets naar de achterspeakers “trekken”.
Badge
@Erooij ja Nederlandse zenders zijn inderdaad veelal beter qua geluid ja 😉😉😄😄👊 en veel betere programma's dan in België ook ja. Hier hebben we iptv, (ok mag misschien niet 🤔🤔😁😁) maar kijken meer naar de Nederlandse zenders dan naar de Belgische. Bij jullie zijn er tenminste nog leuke programma's op jullie zenders in de zomer .... in België moeten we het al 10 jaar (of 15 jaar denk ik) doen met fc de kampioenen 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣.
Prettige avond nog!
Reputatie 3
Badge +2
Andersom is de Vlaamse Slimste mens veel leuker dan de onze, en jullie hebben Mag ik u kussen 😃
Badge
@Damon77 Da's wel waar Damon 😉😉👍👍
Reputatie 7
Badge +3
Het ging toch over het geluid. 🥴
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb meestal het geluid aan als ik die programma's zie 😛