Beantwoord

Surroundspeakers (play:1) koppelen niet met Beam (gen 2)

  • 24 February 2024
  • 4 reacties
  • 71 Bekeken

Ik wil twee dezelfde Sonos play:1 speakers toevoegen aan mijn Beam (gen 2). Alles in zelfde kamer en zelfde WiFi-systeem. Alle stappen via de Sonos-app gaan prima. Maar bij de laatste stap loopt de koppeling vast (zie screenshots).

Ik alle speakers harde reset gegeven, opnieuw geïnstalleerd. Koppeling loopt op het zelfde moment vast.

NB: ik heb een Beam (gen 1) wel succesvol geherinstalleerd, dat gaat goed. Het zou kunnen zijn dat er geen twee Beam+2x surround op een zelfde netwerk kunnen worden geïnstalleerd.

Help! Wie herkent dit, wie heeft goede suggesties?

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 25 February 2024, 19:03

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Zijn de Play 1’s uitgerold als aparte speakers? Mochten ze een stereoset vormen, dan moet je ze even scheiden. Staat “wifi” aan op de Beam? Mocht alles toch goed staan, dan zou ik de surrounds even wat dichter bij de Beam zetten

Play:1’s zijn geen stereopaar en WiFi van de beat staat aan. Afstand is 3 meter of zo, dat kan het niet zijn. Ik heb de surrounds eerder wel succes toegevoegd, maar nu lukt het niet meer, ook niet als ik alle 3 de speakers een harde reset heb gegeven. Dank voor het meedenken. Tips blijven welkom!

Reputatie 7

Tijd om Sonos te bellen!

Update, issue opgelost: na een systeemupdate die vorige week beschikbaar kwam heb ik alle speakers geüpdate. Daarna opnieuw de surroundspeakers volgende de procedure gekoppeld aan de beamer en hopsakee, alles werkt zoals het hoort. Geld voor zowel mijn Beam Gen 1 als Beam Gen 2. Dus ik heb niet met Sonos hoeven bellen 106rally ;-) De update loste het probleem op.

Dank voor het meedenken overigens.

Reageer