Vraag

surroundspeakers

  • 3 March 2020
  • 5 reacties
  • 558 Bekeken

Reputatie 2

Iemand een oplossing voor het probleem  in de screenshot. Sinds vandaag doen de 2 surroundspeakers het niet meer. Blijkbaar geen ondersteuning  meer door mijn draadloos netwerk, terwijl het een halfjaar heeft gewerkt en ik niets heb veranderd aan de Wi-Fi instellingen 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Badge +1

Hoe ‘hangt’ je Beam aan het netwerk? Draadloos of met ethernetkabel?

Aan je screenshot zien we dat je speakers (Beam + RS + LS) op WM1 staan. Dit is jouw wifi netwerk. Voor surround zal dit niet lukken. Deze zouden op WM0 (SonosNet) moeten staan.

Ik raad je aan volgende link na te lezen waar het verschil piekfijn wordt uitgelegd tussen sonos wifi en router wifi.

Veel succes

 

Reputatie 4
Badge +3

Aan je screenshot zien we dat je speakers (Beam + RS + LS) op WM1 staan. Dit is jouw wifi netwerk. Voor surround zal dit niet lukken. Deze zouden op WM0 (SonosNet) moeten staan.

 

Hey @EiDirk ,

Bedankt voor het meedenken, alleen voor surround speakers hoef je niet op SonosNet te zitten, dus hier is wel iets anders aan de hand.

 

@cmul Kan je niet zo vertellen wat er aan de hand is, daarvoor zou ik een diagnose moeten zien.

Misschien dat je hier anders eens onze support center over kan benaderen?

Badge +1

Aan je screenshot zien we dat je speakers (Beam + RS + LS) op WM1 staan. Dit is jouw wifi netwerk. Voor surround zal dit niet lukken. Deze zouden op WM0 (SonosNet) moeten staan.

 

Hey @EiDirk ,

Bedankt voor het meedenken, alleen voor surround speakers hoef je niet op SonosNet te zitten, dus hier is wel iets anders aan de hand.

 

Vreemd… dan gaan jullie toch jullie sticky: ‘Sonos Wi-fi vs Router Wi-fi’ moeten gaan aanpassen.

Dit komt er namelijk letterlijk uit:

Via: Instellingen > Systeem > Over mijn systeem, kunt u achterhalen of uw Sonos op de Sonos wifi werkt, of op de wifi van de router.
Bij elk component staat de tekst WM:0 of WM:1 beschreven ( WM = Wireless Mode)
WM:0 is Sonos wifi
WM:1 is Router wifi
Alle apparaten zouden een 0 OF 1 moeten weergeven, een mix van 0 & 1 zal problemen geven.

WM:2 zijn surround speakers, welke aangesloten staan in de volledig draadloze installatie.
In Sonos-Net zullen de surround speakers nog steeds WM:0 weergeven

 

Graag jouw verklaring hiervoor @Mark W?

SonosNet is toch een 5Ghz netwerk wat in dit geval door de Beam wordt opgezet waarover de surrounds zouden moeten werken voor de snelle audio (lees data) overdracht op zo’n kort mogelijke tijd te bekomen. (echo, vertraging,...)

Ik kan me dus moeilijk voorstellen dat dit bv prima zou werken met een 2,4Ghz signaal waardoor de Beam via de draadloze router of accespoint een extra tussenstation zou passeren zonder vertragingen…..

 

Ik zou in dit geval de toegang van de Beam met het netwerk verbreken zodat de Beam zijn surrounds gaat zoeken over SonosNet.

Reputatie 4
Badge +3

Hey Eidirk,

 

Ik ga kijken of ik het zo goed mogelijk kan uitleggen.

Wanneer je systeem volledig draait op de wifi dan zul je WM:1 zien staan op de Beam/Playbar/Playbase.

Op je surround speakers zal je daar dan WM:2 zien staan, deze draaien dan op de 5Ghz verbinding die gecreëerd wordt door de Beam/Playbar/Playbase

Wanneer je een Sonos apparaat met een kabel op je netwerk heb aangesloten zal je hier altijd WM:0 zien staan, ook bij de surround speakers.
Ook hier zijn de surround speakers gekoppeld aan de 5Ghz verbinding die gecreëerd wordt door de Beam/Playbar/Playbase, alleen zal je hier dus geen WM:2 dan zien staan.

 

De 5Ghz verbinding van je surround speakers staat voor de rest los van SonosNet of StationMode.

 

Hopelijk verduidelijkt dit het!

Badge +1

@Mark W

Bedankt voor de uitleg