Skip to main content

Goedendag alle,

ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij.

sinds de kerst ben ik trotse eigenaar van twee nieuwe era 100 boxen. Deze probeer ik nu al 2 weken in surround opstelling te krijgen met mijn beam en sub. 

vertrek punt was een werkende surround opstelling met twee one boxen. Deze heb ik verwijderd en gereset, de twee era’s toegevoegd in aparte ruimtes. Vervolgens de eras als surround toegevoegd.

maar de app blijft met alle content maar stereo pcm weergeven bij afspelen terwijl dit bij de ones nooit was. 
beide eras brand er ook het mute lampje(groen stabiel. 

ik heb ze al diverse keren verwijderd opnieuw toegevoegd, herstart, helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw toegevoegd. Niks lijkt te werken.

iemand een idee wat ik nog kan proberen?

thanks!

De app geeft weer wat de speakers ontvangen. Dat heeft dus meer met (de instellingen van) je TV te maken dan met welke speakers je aangesloten hebt. Ik zou het daar zoeken.

dank voor je reactie!

Tv settings, bekabeling beam/tv is niks in veranderd. Alleen in het sonos systeem twee ones weg en twee era’s in de plaats en het werkt niet meer..

Als de lampjes groen branden komt er toch ook helemaal geen geluid uit. Kun je het volume niet omhoog zetten?

Als de lampjes groen branden komt er toch ook helemaal geen geluid uit. Kun je het volume niet omhoog zetten?

Klopt, muted zijn ze als het lampje groen brand. Maar uit de sub & beam komt wel geluid en kan de era s niet apart regelen qua geluid toch?

beide doen het wel als ze uit de surround worden gehaald en in losse ruimtes staan.

@106rallye toch vreemd dat de surround speakers op mute gaan staan als er tv gekeken wordt.

Heb je ze wel echt als surround speakers gekoppeld?

Wat doen de era’s bij het afspelen van muziek? Dat mis ik eigenlijk in het verhaal. Brand er dan ook een groen lampje?

knipperen ze niet langzaam groen? In dat geval zijn de surrounds uitgeschakeld en kan je ze in de app weer aanzetten.

Ze blijven groen branden. Wat mij hier wel opvalt is het gele icon ding bij screenshot 1.

enig idee wat die betekend?

Zelfde situatie bij afspelen van muziek dus?!

Denk dat je Sonos eens moet bellen. Zij kunnen meekijken. 

Lijkt het of je 2 systemen hebt. 

Woonkamer & Huiskamer 

“Huiskamer” lijkt een vaste groep met een naam, geen kamer? Maar dat zou met twee kamers niet mogelijk moeten zijn. Vreemd.

Dank allemaal ik ga met sonos bellen!

Kun je wel laten weten wat de oplossing was 

1,5 uur bezig geweest met de meneer van Sonos, nog geen oplossing. Hij gaat morgen intern navragen en hoopt nog een oplossing te bieden…

Nog keer met Sonos gebeld. Ze gaven aan dat het de wifi was nu. Wifi mesh punt plus kabel pal naast era gezet en factory reset en opnieuw aangemeld. Werkt nog steeds niet.

vandaag twee one boxen van broer geleend en alles werkt nu perfect.

Eind conclusie is BEAM Gen 1 & era 100 zijn niet te combineren in surround.

enige fix die ik nog zie is de beam te vervangen, Sonos blijft aangeven dat het moet werken

Of je geeft je broer de era's kado en je houd zijn one's

Hey ​@Riddler85 ,

Ik heb even de vrijheid genomen om kijkje te nemen in één van de diagnostische rapporten die je naar ons gestuurd hebt, en daar viel me wel iets op dat misschien jouw probleem verklaart.

Er lijkt een tweede apparaat aanwezig te zijn dat IP-adressen verstuurt (een tweede router?). Dit kan mogelijk de oorzaak zijn van je probleem, dus ik zou zelf hier als eerste naar kijken.

Mocht je een netwerk-layout kunnen maken, kan ik je hier misschien in adviseren. Anders zou ik alsnog toch nog eens contact opnemen met onze support. Mijn collega's kunnen je hier altijd advies in geven. Ik hoop dat dit helpt! :-)

Hi Astrid,

Dank voor het mee kijken! Op dit moment ziet ons netwerk er zo uit:

Zoals aangegeven heb ik de one speakers van mijn broer nu in gebruik en deze werken wel.

Ik heb zojuist een diagnose gestuurd en gedeeld via de DM.

Is alleen DHCP uit op de hoofdDeco, of heb je de Deco’s als AP ingesteld? Dat laatste is de normale instelling als er een andere router aanwezig is.

In principe zou een Beam (Gen 1) gewoon met Era 100 moeten kunnen werken, zie https://www.sonos.com/en/shop/era-100

“Which soundbars will pair with Era 100 for surround sound?

You can connect two Era 100 speakers with ArcBeam (any generation), or Ray for surround sound. Era 100 is not compatible with Playbar or Playbase.”

Probleem is verholpen door een Sonos beam gen 2 te kopen 🙄

Reageer