Vraag

Surround TV werkt niet via KPN box

  • 20 September 2017
  • 8 reacties
  • 1048 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo, ben in bezit van playbar en 2x play-1 en heb surround via de radio, maar via TV niet, dan spelen de play-1's niet. Ik heb de optical aangesloten tussen playbar en KPN interactieve box en alles op Dolby gezet. Mijn TV heeft nl geen Dolby. TV speakers uit gezet. Ook diverse instellingen in de sonos voorkeuren geprobeerd en alles paar keer opnieuw. Kunt u mij helpen? graag!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je een diagnose.
Reputatie 2
Badge
Hoi Bob, nummer is 7866167 dank je.
Reputatie 4
Badge +3
De diagnose laat zien dat de verbinding tussen de Playbar en achterspeakers gewoon in orde is. Ben je misschien reguliere TV zenders aan het kijken? Die worden namelijk ongeacht de instelling in je TV kastje in stereo uitgezonden (2 kanalen, links en rechts) en daar de Playbar dit probeert zo breed mogelijk af te spelen in het systeem, is dit verder niet te garanderen gezien dit van het signaal zelf afhangt.
Heb je misschien een Blu-ray speler, Playstation of Xbox? Deze hebben ook een optische uitgang en je zou kunnen kijken als je de Playbar werkelijk een Dolby Digital (bijvoorbeeld een film) signaal aanlevert, of deze dan wel het geluid volledig afspeelt over het surround. Kijk even in de instellingen van het desbetreffende apparaat of deze dan natuurlijk is ingesteld voor het uitzenden van Dolby Digital.

Voor meer informatie over surround en hoe de Playbar dit geluid probeert te simuleren op de achterspeakers, lees hier: Weinig tot geen geluid uit de surroundspeakers
Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de uitleg, ik ga ermee aan de slag.
ik ben erg benieuwd of je probleem is opgelost!
Reputatie 3
Badge +2
Ik heb een kpn experiabox v10 met een kv kastje arcadyan hmb2260, redelijk default kpn setup volgens mij.
Ik heb als ik de 7xx kanalen bekijk gewoon dolby 5.1 over de sonos.
De normale zenders 1,2,3 enz geven een 2.0 door aan de playbar.
probeer eens op de glasvezel kanalen (661, 662, 663, 664 etc) die zijn nog beter dan de 7xx kanalen.