Vraag

Surround systeem speelt geen geluid van TV

  • 29 July 2023
  • 1 reactie
  • 173 Bekeken

Beste heer, vrouw,

Ik ben in bezit van een Sonos Beam en twee Play 1 speakers. De Beam is middels een HDMI kabel verbonden met de HDMI (Arc) aansluiting van mijn Samsung The Frame (One connect Box). Als ik Netflix kijk dan wordt het geluid wel afgespeeld via de Beam, maar niet via de Play 1 speakers. Dit is zo wanneer ik het formaat Dolby Digital in de instellingen van mijn TV. Als ik het formaat PCM selecteer dan hoor ik wel geluid via de Play 1 speakers. Als ik gebruik maak van de optische aansluiting weer niet. Dan hoor ik enkel heel zachtjes wat ruis uit beide Play 1 speakers. Zowel de Play 1 speakers als de Beam zijn via Wifi verbonden. De TV is middels een HDMI kabel verbonden met de Amino Box van Trined. Deze is op zijn beurt weer met een kabel verbonden met het internet. Het voornaamste probleem is dat ik dus geen surround geluid heb als ik bijv. Netflix kijk (terwijl de Sonos app dit wel doorzet). Als ik gewoon Spotify afspeel is er geen probleem. Ik hoor graag van jullie wat de oplossing kan zijn. Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Zie ook mijn antwoord hier: