Beantwoord

Surround Sound forceren met Beam+Sonos One setup

  • 3 June 2019
  • 5 reacties
  • 462 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb thuis een beam en 2 Sonos One's in Home Cinema opstelling. Met bijv Netflix kijkt dit ideaal en heb ik mooi surround sound. Echter als ik reguliere TV kijk (en sommige films op TV) heb ik geen surround sound. Ik weet dat dit te maken heeft met of er surround sound wordt aangeboden vanuit de desbetreffende zender.

Mijn vraag is eigenlijk of er een manier is om surround sound / 5.1 te forceren ergens met de instellingen zodat ik altijd surround sound heb, ongeacht of het een reguliere zender is of netflix of YouTube.

Ik hoor het graag,
Gr
Andrew
icon

Beste antwoord door Erooij 3 June 2019, 20:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Tv zenders zenden stereo uit en zal je idd geen surround horen.
Forceren zal niet gaan vrees ik.
Sonos speelt enkel wat het aangeboden krijgt. Bij tv dus gewoon stereo en bij bv. Netflix zal je wel DD5.1 surround hebben.
Bedankt voor je antwoord - wel jammer. Het is zo zonde om dan die mooie speakers te hebben waar geen geluid uit komt. Dan maar wat vaker Netflix of Films kijken!
Reputatie 5
Badge +3
Bij tv kijken heb je soms wel wat effect geluidjes die door de One’s komen maar het is geen volwaardig surround nee, daar heb je volkomen gelijk in.

Ik had in het begin dezelfde opstelling als jij, daarna had ik de Sub erbij gehaald, toch een heel verschil als je film’s kijkt. Het is wel kostelijk maar zou niet meer zonder kunnen.
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland wordt vrijwel iedere zender in DD5.1 uitgezonden. Mijn ervaring is dat het surround effect sterk afhangt van de zender, maar zeker wel aanwezig is. Uiteraard hangt het ook sterk af van de opname en zal dit bij films sterker zijn dan bij programma’s opgenomen voor tv.
Eens met Difke dat een sub een geweldige verbetering is en dan niet alleen voor de tv maar ook voor muziek. Het lijkt ook een positieve invloed te hebben op het middengebied.
Reputatie 5
Badge +3
Hier in België zijn alle zenders gewoon stereo, toch diegene die ik allemaal bekijk. Er zal ergens wel eentje zijn maar ben deze nog nooit tegengekomen 🙂