Vraag

Surround sound

  • 27 November 2017
  • 1 reactie
  • 549 Bekeken

LS.

Ik heb onder mijn tv een playbar, in stereo daarnaast 2 x Play:3. Achter de bank 2 x Play:1 en de sub.

Hoe krijg ik deze in een echte 6.1 setup, zonder een groep te werken? Ik kan niet zowel de Play:3 als Play:1 in stereo toevoegen aan 1 kamer.

Wat is het nadeel van de groepen: bij het harder/zachter zetten van de tv met de ab van mijn tv, wordt nu maar 1 kamer bediend. Alleen vanuit de sonos app (na het aanvinken van de extra kamer, dus groep), kan ik alles tegelijk bedienen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft alleen een 5.1 setup mogelijk, dus Playbar of Playbase met mogelijk Sub en 2 surround speakers.
Het extra groeperen van speakers zal dan ook geen 7.1 ervaring geven aangezien er geen geluid voor midden links en midden rechts word geleverd.
De extra gegroepeerde speakers zullen het zelfde geluid geven als wat de Playbar doet, links en rechts (voor).
Tevens is het zo, dat TV geluid eigenlijk alleen bedoelt is voor de Playbar en Base op de 5.1 installatie.
Groeperen van extra speakers is alleen bedoelt voor het afspelen van muziek ( Spotify, radio, en alle andere muziek welke via de App aan te sturen is )
Groeperen van TV geluid, zou een echo op de gegroepeerde speakers moeten geven, of stotterent geluid.
Als dit goed voor u werkt, wie ben ik dan om je te melden dit niet op deze manier te gebruiken, maar als er een klacht komt over stotterent of vertragend geluid, dan kunnen we dit helaas alleen bevestigen.