Vraag

Surround Play:3 happert

  • 20 October 2020
  • 3 reacties
  • 241 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Beste Communityleden en Sonos support,

Kan iemand mij helpen? Ik heb een Sonos set bestaande uit een Playbase, Sub, 2x Play:3 (als surround) en nog 3x een Play:1.

Voor tv kijken gebruik ik de opstelling Base, Sub en 2x Play:3. Dit heeft vrijwel probleemloos gewerkt. Nu sinds enige tijd ervaar ik (en nu bijna dagelijks) problemen. Het geluid hapert elke minuut/2minuten ff 1 of 2 seconden. Als ik goed luister dan lijkt het alsof alleen de surround wegvalt (play:3) en de base door blijft gaan.

Dit kan ik eenvoudig oplossen door de Base van de spanning af te halen en opnieuw op te starten. Dan is het weer goed. Maar dit lijkt me niet de oplossing op lange termijn en ik heb het in het verleden niet eerder gehad.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Optisch kabeltje zit direct op de TV aangesloten, maar direct op de mediabox van Ziggo lost het niet op dus ik ga ervan uit dat het hier dan niet aan ligt.

Groet, Gydo


3 Reacties

Badge +1

Hetzelfde probleem hier met playbase, sub en twee play 3,s. Gaat sinds een week de linkerbox play3 haperen. Erg irritant wel. Heb de playbase al bedraad aangesloten en alles af-  en weer aangesloten, router, Sonos boost maar probleem blijft. Gekmakend eigenlijk wel. Oplossing?

Reputatie 5
Badge +3

Vervelend dat je dit probleem ervaart met je opstelling, de oorzaak kan verschillend zijn. Hiervoor wil je ons het liefst even bellen zodat we het samen kunnen oplossen. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support

Badge +1

Vandaag weer uren bezig geweest.
Het was voordien allemaal top tot het fout ging en het systeem mijn playbase kwijt was (speelde wel geluid tv af??)
Alles weer losgekoppeld en de playbase die het systeem niet meer kon vinden in fabrieksstand gezet. Hielp niet.
Toen alles weer losgekoppeld ook surround en sub los. Playbase na fabrieksstand terugzet instructie opvolging en geen resultaat (systeem zag playbase nog steeds niet en ook niet als nieuw).

maar met playbase naar router gelopen, daar aangekoppeld en wit lichtje knipperde.

Playbase weer teruggezet bij tv en alleen optical aan tv aangesloten niet bedraad meer.
Playbase was heel even terug in systeem (ik neem een slokje koffie en kijk weer in de app) even later weg was de playbase weer uit het systeem (waanzinnig).

Na de knoppen boven voorop wisselend te hebben ingedrukt ( je kunt nooit weten tenslotte) brandt er nu een groen licht continue.

Ga ik later opzoeken maar heb er nu even na de nodige uurtjes weer even genoeg van.
Dus tijdelijk Sonos niet hoorbaar beter voor mij helaas.
Maar eens kijken wanneer het lukt om u te bellen want dit is slecht voor onze relatie:-).
Overigens die ene play 3 bleef in de surroundsituatie steeds uitvallen, niet lang steeds maar genoeg om te irriteren, jammer.

Reageer