Skip to main content

Zit te brainstormen over een surround opstelling voor thuis. Het is waarschijnlijk niet mogelijk, maar wat nou als je 5 era 300’s kon gebruiken voor 5.1.4 (met een sub).

Zou je dan niet een veel betere hoogte reflectie krijgen dan met een arc?

 

 

Meer geluid is niet altijd beter. Maar de opstelling die je graag zou willen is bij Sonos niet mogelijk. 


Welk systeem gaat dan bepalen wel geluid naar welke era moet? Er is denk ik geen tv die dat zal kunnen en de era is er ook niet voor gebouwd. 
Zou je 5 era’s groeperen dan krijg je 5 x stereo uit iedere era. Denk niet dat je er heel vrolijk van zou worden. 


Je mist in die opstelling inderdaad de rol die de Sonos soundbar (of in niet-Sonos situaties de homecinemareceiver) voor zijn rekening neemt: de verdeling van het geluid over de speakers. Bij Sonos hebben de surrounds en de Sub ook een directe draadloze verbinding met “de baas van het stel”, de soundbar. Sonos werkt met vaste opstellingen voor front (Amp of soundbar) en rears (andere Amp of niet-portable Sonos speakers) en één of twee Subs. Daarvan afwijken kan niet.


Helemaal helder! 

Dan zou er een soundbar moeten zijn die alleen als center en control unit fungeert .. wat er dus niet is, en je uitkomt op de arc+sub+era100of300


Niet een “soundbar die als center fungeert” maar een center speaker. Dat is technisch iets meers dan een soundbar.


Je hebt helemaal gelijk. Maar aangezien het niet kan en waarschijnlijk ook nooit zal gebeuren is mijn post een beetje zinloos geworden.

Het enige wat ik nog kan bedenken is een control unit die 5 era 300’s en de sub aanstuurt maar ook dat zal zeer waarschijnlijk nooit komen of gebeuren.

Wat mij betreft sluiten we dit topic en kijk ik even verder naar andere receiver met discrete atmos kanalen oplossingen, daar moet ik denk ik zijn voor 7.1.4


Inderdaad. Als je dat wilt moet je (op dit moment) niet bij Sonos zijn.


Reageer