surround met Amp 2019

  • 9 June 2020
  • 3 reacties
  • 428 Bekeken

Ik heb een Amp 2029 en 2 maal een Sonos One.

Op de Amp staan 2 vloerstaande luidsprekers aangesloten. De Amp is met een HDMI Rc aangesloten op de HDMI Arc ingang/uitgang van mijn tv.

Ik heb een actieve Subwoofer (geen Sonos) aangesloten op de Amp.

Ik heb de 2 One's als surround achterspeakers ingesteld.

De 2 vloerstaande luidsprekers dienen als frontspeakers.

Met de app kan je frontspeakers mede als centerspeaker voor de spraak instellen.

Maar natuurlijk heb ik geen echte surround op deze manier omdat er geen surround processor in dit systeem zit.

Vraag: Zou een Sonos Beam iets toevoegen ?

Of zet ik dan mijn Amp en de vloerstaande luidsprekers buitenspel en daarmee ook mijn subwoofer?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

De Amp doet hier de surround processing en verdeelt de audio over de verschillende kanalen. Dit geeft je 4(+1).1 de (+1) staat voor de virtuele center. De soundbars van Sonos kunnen niet enkel als centerspeaker toegevoegd worden. Een Beam zou dus alleen de huidige Amp kunnen vervangen, waarmee je inderdaad de losse speakers en subwoofer kwijtraakt als fronts en LFE.

Badge

Ik heb ook de Amp, 2 losse speakers, 2x Plat:1 als surrounds en dan ook nog de Sub. Voor tv en voor muziek schakelt hij dan naar 2 speakers + Sub. Voor mij perfect. Met de settings ‘spraakversterking’ voor TV maakt hij een prima virtuele center speaker. Ideaal. 

Ik heb wel de mazzel dat ik exact voor de tv zit, in het centrum van de front- en surroundspeakers.

Dit is echt een veel beter geluid dan ik had met de Playbar, die heb ik verkocht.

Wat bevalt jou niet aan je huidige opstelling? Vind je de virtuele center niet ok?

Bedankt Sjoop1985 en Gebee.

Gebee. Ik vind virtuele center wel ok maar vroeg me af of de Amp wel een echte surroundprocessor was/heeft. En dat ik dus een Beam, Playbar of zelfs de Arc zou moeten hebben.

Ik heb ook gelezen dat je 2 Amps nodig zou hebben voor een 5.1 surround.

 

I.e.g. hartelijk dank