Vraag

Surround geluid connect aangesloten op marantz receiver

  • 30 December 2017
  • 2 reacties
  • 759 Bekeken

Hallo, ik heb een connect via een optische kabel aangesloten op mijn 5.1 Marantz reciever. Op deze receiver zijn 5 boxen aangesloten en een subwoofer. Echter via de connect krijg ik alleen de 2 frontspeaker aan de praat via stereo, de andere speakers zwijgen. Het lijkt erop dat het uitgangssignaal van de connect een stereo signaal en niet omgezet kan worden naar surround geluid? Weet iemand hier meer van?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Connect kan inderdaad alleen een stereo signaal doorgeven, links en rechts qua analoge uitgangen en de kabels welke hiermee naar de versterker word gelegd.
Of via de digitale uitgang, maar helaas nog steeds een stereosignaal.
De Connect is er dan ook voor gemaakt om muziek wat vanuit de App te selecteren is, op de versterker met zijn speakers ten gehore te brengen.
De Connect is er niet voor de TV markt, hier hebben we specifiek de Playbar en de Playbase voor op de markt gebracht.
Er vanuit gaande dat de Connect geplaatst is voor de muziek, ik hoop dat uw Marantz een optie heeft om stereo signaal naar alle speakers toe te sturen, waarin u Links en Rechts gaat vernemen op de Voor maar ook de Achter speakers welke zich op deze versterker bevinden.
Bedankt, is inmiddels opgelost, een analoog signaal kan idd omgezet worden door mijn receiver. Het digitale signaal via de optische uitgang helaas niet