Beantwoord

Surround geluid

  • 30 August 2019
  • 9 reacties
  • 1032 Bekeken

Ik heb een Playbar en enkele weken hierna heb ik 2 Sonos One speakers toegevoegd. Het geluid van de One speakers is erg zacht als ik tv kijk. De playbar is wel goed. Hoe kan ik deze One speakers harder zetten?

Als ik muziek luister via Spotify is het volume uit de One speakers wel naar tevredenheid.
icon

Beste antwoord door Difke 8 September 2019, 14:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Staan de speakers in een surround opstelling? Dan is dat normaal hoor.
Als je bv via Netflix zou kijken, dan zullen ze wel harder spelen.
Als je het nieuws zou bekijken op tv, dan zit de nieuwslezer voor je, en zal je door de One’s niets horen omdat er geen achter geluiden zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Ook even kijken of de speakers wel 5.1 geluid ontvangen via “info over mijn sonos systeem”.
Ook even kijken of de speakers wel 5.1 geluid ontvangen via “info over mijn sonos systeem”.
Dat ontvangen ze niet. Moet ik dat via de tv instellen?
Reputatie 7
Badge +3
Klopt, Sonos speelt wat het ontvangt en deze instelling moet dus gezocht worden in de tv (soms ook in de ontvanger van de kabelaanbieder.j.
Zelf heb ik een Sony en daar staat de uitgang op Dolby Digital. Het is vaak een kwestie van proberen. Let ook wel op dat de uitzending ook 5.1 moet zijn, dus bij controle ook meerdere zenders proberen.
Ik heb 4 mogelijkheden op de tv (Samsung, ong. 5 jaar oud) v.w.b. geluidsinstellingen:
  1. PCM
  2. Dolby Digital
  3. DTS
  4. DTS NEO:2:5
TV staat nu op PCM. De andere keus die ik heb is nr 4, DTS NEO 2:5. De andere 2 keuzes (2 en 3) zijn lichtgrijs, m.a.w. deze kan ik niet instellen.
Wat is nu de beste instelling?
Reputatie 5
Badge +3
Nummertje 2 zou je moeten hebben. PCM is stereo en de rest wordt niet ondersteund op Sonos.
Raar dat je deze niet kan kiezen.
Reputatie 1
Badge +1
Je kan het geluid van de achter speakers ook in de app iets harder zetten.

Meer-instellingen-instellingen kamer- ruimte waar de speakers staan-geavanceerde audio- instellingen surround
Reputatie 7
Badge +3
Heb je soms een losse ontvanger van een kabelaanbieder? Mogelijk dat deze niet goed staat en dat deze alleen stereo doorzet naar je tv..
Heb je soms een losse ontvanger van een kabelaanbieder? Mogelijk dat deze niet goed staat en dat deze alleen stereo doorzet naar je tv..

Dat zal ik nog controleren.