Beantwoord

surround en sub koppelen wel met soundbar maar geen geluid

  • 2 December 2023
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Hallo, 

 

ik heb een soundbar (bedraad) dit moet ook zo blijven want op WiFi stottert de kpn box. Als ik de WiFi van de playbar inschakel komt er wel geluid uit de surround speakers en sub. Maar als ik de WiFi van de soundbar uitschakel dan werkt alleen de soundbar en de sub en seroundspeakers niet meer. Er is geen foutmelding zichtbaar in de app. Ook heb ik alles opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw toegevoegd in een kamer. Wat kan ik doen??

icon

Beste antwoord door Erooij 2 December 2023, 16:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Conclusie: De wifi van de soundbar moet dus aanblijven. Hoe anders zou deze de overige speakers moeten kunnen benaderen?!

De soundbar ontvangt het geluid (bekabeld of via tv) en zet dit via wifi door naar de overige speakers in je opstelling. 

Reputatie 7

Klopt. De omschrijving “wifi” in de app is onduidelijk, omdat daarmee door Sonos ook de directe 5Ghz link naar de Sub en de surrounds bedoeld wordt.

Oké bedankt voor de antwoorden. Dan had ik een andere beeld van WiFi aan/uit in de app. Maar blijft het probleem tijdens tv kijken dat de kpn box het geluid blijft haperen. Dit is overigens alleen bij “gewoon” tv kijken… als we via de kpn box Netflix of YouTube gebruiken is dit niet het geval… iemand een idee? 

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou duiden op een conversieprobleem t.a.v. het geluid. Mogelijk moet je eens kijken naar de geluidsinstellingen van de kpn box.

Kijk je youtube en Netflix vanuit een app op de tv?