Vraag

surround

  • 26 March 2016
  • 3 reacties
  • 805 Bekeken

Ik ben in bezit van een soundbar de sub en 2x play 1. Ik zou nu eigenlijk 2x de play 3 erbij willen zetten aan de voorzijde dit vooral om het stereo beeld wat wijder te maken.
Is dit mogelijk ?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Ik begrijp dat dit een moeilijke vraag is. Als ik de tv uitzet en de radio aan dan zijn de surround speaker veel harder dan de soundbar. Dit hoopte ik door 2 play 3 speakers op te lossen.
je kan dit makkelijk oplossen door bij instellingen/Instellingen Kamer/ (naam Kamer)/ Geavanceerde Audio/ Instellingen Surround. het geluidsniveau aan te passen.

ook kan het zijn dat je de afstand van je play 1s niet goed heb afgesteld bij mij staan ze ongeveer 1,2 meter van mij vandaan. dus ik heb de instelling 0,6 tot 3 meter gekozen en het geluid is bij mij niet harder. ( ik heb hem wel in sfeervol modus staan wat in mijn beleving een beter stereo beeld geeft ) als je ze volledige modus zet. kan het wel kloppen dat het geluid uit de achter speakers harder is dan de playbar maar dat kan je dan oplossen door het geluidsniveau aan te passen.

maar als ik jou zo hoor staan ze in volledige modus die alleen gebruikt word als jij muziek direct vanuit de app stream via tv gaat hij automatische over naar relax modus om zo in dien aanwezig over te gaan naar surround.
Ik ben in bezit van een soundbar de sub en 2x play 1. Ik zou nu eigenlijk 2x de play 3 erbij willen zetten aan de voorzijde dit vooral om het stereo beeld wat wijder te maken.
Is dit mogelijk ?


dit is niet mogelijk. ook kan je die niet direct aansluiten op je tv omdat er geen line in aansluiting op zit. bij surround via je tv kan je alleen de playbar gebruiken.

mocht dit in de toekomst wel mogelijk zijn dan krijg je een 7.0 surround ( in jou geval zonder de sub ) maar optical out gaat niet veder dan 5.1 surround. en geeft daarbij ook in surround modus geen "lossless" audio. dat houd in dat het geluid gecomprimeerd word om surround te kunnen weergeven omdat er niet genoeg "signaal" aanwezig is om hd audio te kunnen weergeven.. en krijg je dus automatische kwaliteitsverlies. daarin tegen kan met muziek dat in stereo afgespeeld word wel weer verzonden worden zonder kwaliteit verlies.( dus Lossless)