Vraag

Sub werkt niet met wired ARC

  • 29 November 2022
  • 6 reacties
  • 254 Bekeken

Weet niet waarom maar op een gegeven moment werkt de setup niet meer. Heb dus een ARC 2x een sonos one achter en een Sub. Dit werkte (zover ik weet) allemaal prima. Ineens dacht ik waar is de ‘bass’ en voelde ik de Sub, daar zat 0 trilling in kortom die deed niet meer mee (ook gecheckt met juiste geluid e.d.)

Na heel veel proberen en resetten en opnieuw toevoegen kom ik wel goed door het toevoegen maar het “toevoegen” van de sub weer aan de kamer waar de arc en de 2x sonos one zitten gaat het na een tijdje fout. Je ziet dan wel dat de Sub bij het setje er bij is gekomen alleen die doet helaas niks. Geeft altijd een error op het toevoegen.

Toen dacht ik, de ARC heb ik (zoals aangegeven op de website) via netwerk kabel verbonden, dit zodat de rest wireless is en zijn eigen mesh maakt. Helaas werkte dit dus blijkbaar niet goed want nu heb ik de ARC ook op wireless gezet en nu werkt alles wel als een zonnetje.

Kortom, waarom geeft de app niet aan dat ik alles moet zetten op wireless? Lijkt met dit ook niet onhandig dat hij dan de wifi meer belast (zoveel verkeer is het niet maar toch)

Staat dit ergens beschreven, is dit normaal?

 

Bvd,

 Erik


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp geloof ik niet helemaal wat je schrijft, maar wanneer je de Arc bekabeld hebt aangesloten dan moet je toch altijd wifi aan hebben in de app, zowel bij de Arc als bij de overige componenten. Dit omdat de Arc de andere speakers moet kunnen bereiken.
Ben het overigens eens dat eea niet echt duidelijk is beschreven.

 

 

Reputatie 7

Het bekabeld aansluiten van de soundbar kan best een goed idee zijn. Sonosnet kan stabieler zijn dan wifi. Maar je hebt alleen iets aan Sonosnet als je meerdere kamers hebt. Een surroundsysteem maakt gebruikt van een dedicated 5Ghz verbinding tussen soundbar en surrounds/Sub. Sonosnet doet daar helemaal niets mee……

Het uitvallen van de Sub zou ook in de Sonos app te zien moeten zijn. Wat zegt die als je de Sub niet hoort?

Ik ging er altijd van uit dat 1x met ethernet kabel en de rest met wifi een goede oplossing zou zijn. Alleen in mijn geval doet de sub het niet, deze kan ik wel in sonos toevoegen maar zodra ik hem probeer toe te voegen aan dezelfde kamer dan is hij erg lang bezig, dan zegt hij “mislukt” ik kan dan alleen nog kiezen tussen opnieuw proberen of er mee stoppen. Stop ik er mee zegt hij wel dat de sub “meedoet” maar dat is niet het geval. De Arc van ethernet naar wifi overzetten heeft het probleem opgelost alleen dit zou toch niet moeten mogen. Ik heb het flauw vermoeden dat als iets wired is dat niet in alle gevallen het zo vlekkeloos gaat. Een andere kamer waar ik een beam heb met 2 rear speakers (1 wired de andere niet) ging ook niet goed met trueplay. 1 device gaf geen gehoor. Kortom, het is niet zo vlekkeloos als ik had verwacht als ik dingen aan mekaar koppel met meer dan 2 devices.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou een diagnose maken en dit met Sonos bespreken (even bellen). Wellicht dat beide systemen elkaar “in de weg” zitten. Zelf al jaren een surroundset met subwoofer en nog nooit een hapering gehad.

Sonos kan je diagnose uitlezen en je mogelijk verder op weg helpen om eea goed te laten werken. Via dit forum blijft het giswerk wat de oorzaak kan zijn.

Wel een goede, want ik zie liever een kabeltje erin, ook om het netwerk te ontlasten en dat men aangeeft dat dat beter is (normaliter) zal kijken of ik hetzelfde nog heb bij die andere kamer met trueplay, dan begin ik daar vast. Merci

Reputatie 7
Badge +3

En voor je de diagnose maakt de kabel in je Arc doen, kijken of het probleem er is en dan de diagnose maken.