Beantwoord

stereo pcm

  • 22 January 2024
  • 26 reacties
  • 194 Bekeken

Badge

Hoi ik zie het geregeld terug komen maar ik krijg het niet opgelost.

setup:

media box van xaomi, audio uitgang optisch met omvormer naar hdmikabel , deze zit direct op de beam aangesloten .

 

zowel bij Netflix als Disney blijft mijn Sonos app aangeven stereo pcm

 

xaomi box is ingesteld op automatisch digital out 

 

Aparte HDMI zit direct op de tv en xiaomi nox

 alle tips welkom

dank 

icon

Beste antwoord door Tijmen1989 27 January 2024, 07:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heeft je tv geen HDMI uitgang? Zo ja, waarom de tv niet rechtstreeks aan de Beam? 
Een kennis heeft ook een xaomi mediabox en dateert prima via de tv. 

Badge

Hoi dank voor je reactie

heb op de tv geen HDMI earc en wil 

de digitale output van de mediabox op de beam krijgen 

 

Reputatie 7

Wel HDMI-ARC? Want dat zou voldoende zijn. Heeft de Xaomi niet meer instellingen voor geluid?

Badge

Nee helaas alleen HDMI ik had gehoopt dat de beam/sonos setup de optisch signaaal zou accepteren van de mibox 

Reputatie 7

Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen. Ik heb het over instellingen en jij over de aansluiting. Praten we langs elkaar heen?

Badge

Ok ja heb op de xiaomi idd meerdere geluidsinstelling maar diverse geprobeerd niet gelukt 

 

Reputatie 7

En op de TV?

Reputatie 7
Badge +3

Topicstarter geeft aan geen uitgaande HDMI op zijn tv te hebben. Instellingen daar hebben dan ook weinig zin.

Mogelijk dat er een optische aansluiting op de tv zit die geprobeerd kan worden. 
Moet overigens wel een vrij oude tv zijn. De meeste tv’s hebben toch al flink wat jaren minstens 1 uitgaande HDMI.

Welke tv is het?

Reputatie 7

Geen eARC, misschien wel ARC - die vraag stond nog open, maar hij heeft inderdaad geen directe verbinding met de TV, dus op dit moment doen de instellingen van de TV er niet toe.

Badge

Hoi allen super dank voor de diverse feedback:

tv is LG 47lw4500

ik heb de xiaomi als output voor beeld HDMI op tv 

geluid output optisch ( omvormerhdmi) naar de Sonos beam.

Bij die lste snap ik niet waarom mijn xiaomi en beam niet communiceren op de digitale output 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad een wat oudere tv. Je zou eens kunnen proberen om de optische aansluiting van de tv te gebruiken richting de beam

 

Badge

Ok, dus de beam op de tv via optisch en dan de mibox alleen via HDMI naar de tv toe , 

digitale output van mibox kan ook over de HDMI ?  

Reputatie 7
Badge +3

De box via HDMI aan de tv. Tv ontvangt beeld en geluid via HDMI. Dan de optische aansluiting van de tv verbinden met de Beam. 

Badge

ik heb de setup zo gedaan als boven beschreven:

instellingen op mibox: audio output digitaal automatisch

Tv instelling audio output automatisch

 

resultaat bij draaien van bijv starwars via disney : dat de sonos app blijft aangeven Stereo PCM

 

wellicht verkeerde hdmi van mibox naar tv ?

 

wederom dank 

Reputatie 7
Badge +3

Aan de HDMI kabel kan het niet liggen. Mogelijk dat de omvormer van optisch naar HDMI het probleem is in de configuratie.  
Overigens speelt Sonos wat het ontvangt. Gaat het om een officiële Disney of gaat dit via zo’n kastje wat alles kan ontvangen? Mogelijk dat daar dan het probleem zit. 

Badge

Hoi is idd officieel app,

hmm balen dat die omvormer zowel tv als xiamoni niet wordt geaccepteerd 

dan zal het daar aanliggen 

 

wederom dank voor het mee denken 

 

Reputatie 7

Nu je de TV ertussen hebt gezet, gaan ook de instellingen van de TV meespelen. Heb je daar al iets mee gedaan?

Het zou kunnen dat je TV doorgifte van surround van HDMI naar optisch niet toestaat. Soms is dat zo bij oudere TV’s.

Badge

tv kan op pcm en digital automatisch, die lste heb ik aanstaan.

 

tja blijft toch vreemd dat zowel tv als de mibox niet overweg kunnen met de beam voor 5.1

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed toch dat je omvormer het probleem is. Wellicht kan je daar wat meer info over geven en/of foto’s plaatsen. Er zijn er heel veel op de markt, met vele verschillende (on)mogelijkheden. Zie ook soms dat je op de omvormer een schuifje hebt zitten voor signaalkeuze. 

Badge

het is de omvormer die we van sonos hebben gekregen:

 

https://www.sonos.com/nl-nl/shop/optical-audio-adapter

Reputatie 7
Badge +3

Daar kan het dus niet aan liggen. 🫣

overigens is je tekst niet heel duidelijk over welke instelling je nu gebruikt op de tv. Er kan 1ste maar ook laatste staan. Je zou Digital automatisch moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Welk type xaomi-box gebruik je?

Badge

Xiaomi Mi TV Box 3 4K 8 GB 2 GB RAM HDR Zwart

Badge

Heb toch maar andere tv gekozen : 

Ik zie nu in de Sonos app. 5.1 . Geen gebruik van  de mibox meer .

 

tv is een Philips ( Google tv ) toevallig iemand tips voor de iedeale instellingen van deze tv en de beam 

 

dank allen 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je 5.1 ziet dan zijn de instellingscollegegeld de tv goed. Instellingen van de Sonos zijn erg persoonlijk en ruimte-afhankelijk.

Indien mogelijk zou ik wel altijd TruePlay doen via de Sonos-app. een iOS-device is dan wel nodig. Eventueel even een iPhone van een kennis gebruiken.