Beantwoord

Stelling surround 7.1 setup

  • 8 March 2021
  • 5 reacties
  • 896 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Zijn jullie het eens met de volgende stelling:

Een software matige toevoeging aan Sonos app, om een Surround 7.1 setup mogelijk te maken, levert 2 voordelen op:

  1. Voor de gebruikers een betere beleving
  1. Voor Sonos, meer omzet daar mensen extra speakers bijkopen.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 8 March 2021, 14:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Dit is niet alleen een softwarematige toevoeging, maar extra speakers moeten ook verbonden worden met de soundbar. Daar heeft Sonos een dedicated 5Ghz-verbinding voor die dan dus vier apparaten moet bedienen in plaats van twee.

Reputatie 1
Badge

wat wil dat zeggen? Er zijn geen kanalen over?

 

Reputatie 7

Ik weet niet precies hoe dit technisch gaat, maar in jouw voorstel moeten er vier speakers worden aangestuurd via de 5Ghz-verbinding. Er moet dus twee maal zoveel informatie worden verstuurd dan nu. Ik kan mijn voorstellen dat dit ook de hardware voor problemen stelt. Jouw stelling dat dit enkel een “software matige toevoeging” is, hoeft dus niet te kloppen.

Reputatie 7
Badge +3

Denk ook dat het commercieel gezien geen succes zal worden. Zoals @106rallye aangeeft zal er een hardware aanpassing nodig zijn die het technisch mogelijk maakt om het aan te sturen. Dit maakt de soundbar duurder en ik verwacht niet dat er heel veel mensen extra speakers willen plaatsen. 
Een ander probleem is dat de tv ook 7.1 moe5 kunnen uitsturen om hier van te kunnen genieten want Sonos speelt wat het ontvangt. Sonos is niet te vergelijken met een receiver met geluidsinstellingen. 

Reputatie 5
Badge +3

Dit is niet alleen een softwarematige toevoeging, maar extra speakers moeten ook verbonden worden met de soundbar. Daar heeft Sonos een dedicated 5Ghz-verbinding voor die dan dus vier apparaten moet bedienen in plaats van twee.

Vijf apparaten als je de Sub meetelt. Zes als je twee Subs hebt staan. Dit is overigens hardwarematig gewoon mogelijk net zoals dat een bekabelde reguliere Sonos speaker ook naar meerdere speakers verschillende data kan sturen.

 

Rody, ik ga je suggestie als feedback doorgeven. Of we er verder iets mee doen en wanneer heb ik echter geen zicht op.