Beantwoord

Stabiliteit arc sonos beam en sony kd-49xg8196 arc conflict

  • 28 November 2019
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

Beste Sonos Gebruikers,

ik heb een vraag over mijn sonos beam die stond op arc aan gesloten. maar om dat de tv een aantal keer een spontane reboot heeft gehad met het aanzetten van de tv nu vraag ik me af kan dit een arc conflict zijn want nu heb ik de beam via de meegeleverde adapter aangesloten en ik heb nergens last meer van. ik heb wel aardig wat hdmi aparatuur aan gesloten waaronder een hdmi switch om dat ik porten te kort kwam. is dat reboot probleem een conflict of licht dit aan de tv via toslink heb ik nergens last van geen spontane reboot met aanzetten van tv .iemand tips ? kan dit toevallig met de ziggo nextbox te maken hebben ? alvast bedankt voor de tips

icon

Beste antwoord door rico12 29 November 2019, 17:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Denk dat dit een vraag is voor de fabrikant van je TV.

In principe, via HDMI Arc, kunnen verschillende producten zeker invloed hebben op de TV zijn functioneren via de CEC functie.

Heb persoonlijk een Nvidia Shield aan mijn TV hangen, als deze Shield en ook de TV uitstaan, en ik zou via youtube op telefoon/computer iets casten naar deze Shield, dan zet de Shield mijn TV automatisch voor me aan.

Kan ook youtube casten naar mijn TV-decoder maar die zet mijn TV niet aan.

Sommige TV’s gaan over de kop door de verschillende (hoeveelheid) aangesloten CEC producten, in sommige gevallen moeten we ook adviseren om een CEC-killer tussen het product en de TV te plaatsen zodat de apparatuur de TV niet te veel kan beinvloeden.

We zien gelukkig wel vaak dat dergelijke problemen worden opgelost d.m.v. een firmware update van deze TV’s door de fabrikant van ‘t product.

@Tim S bedankt voor je reactie

 

ik had een cec killer aan geschaft voor ziggo next box ik dacht ik het probleem daar door mee had verholpen maar had dus geen resultaat. mijn tv heeft een update gehad naar android 8 en met android 7 was er niks aan de hand zelf heb ik ook een nvdia shield ik heb de tv nog geen 4 weken in huis zou dit onder de garantie moeten vallen sony hoort toch goede software/firmware te leveren heb bijvoorbeeld ook een hdmi switch om ik poorten te kort kom heb oa nintendo switch en chromecast ps4 er ook nog aan hangen. blijf het toch gek vinden dat er via toslink niks aan de hand is. er zit ook nog een optie in de tv om prioriteit aan het audio systeem voorrang te geven als ik dit uit zet en handmatig op mijn sonos beam instel is er niks aan de hand via arc aansluiting. 

Reputatie 7
Badge +2

@Tim S bedankt voor je reactie

 

ik had een cec killer aan geschaft voor ziggo next box ik dacht ik het probleem daar door mee had verholpen maar had dus geen resultaat. mijn tv heeft een update gehad naar android 8 en met android 7 was er niks aan de hand zelf heb ik ook een nvdia shield ik heb de tv nog geen 4 weken in huis zou dit onder de garantie moeten vallen sony hoort toch goede software/firmware te leveren heb bijvoorbeeld ook een hdmi switch om ik poorten te kort kom heb oa nintendo switch en chromecast ps4 er ook nog aan hangen. blijf het toch gek vinden dat er via toslink niks aan de hand is. er zit ook nog een optie in de tv om prioriteit aan het audio systeem voorrang te geven als ik dit uit zet en handmatig op mijn sonos beam instel is er niks aan de hand via arc aansluiting. 

Weet dat de HDMI switches ook zeker invloed kunnen hebben op wat je ervaart, en helaas moeten we wel eens adviseren bepaalde apparatuur niet te koppelen, de google Chromecast is er helaas 1 die soms problemen kan geven.

Maar als meerdere producten via een switch de TV willen besturen, dan kan het goed dat de TV hier niet goed mee overweg kan, hoeft niet perse een TV probleem te zijn.

Zou eigenlijk adviseren, alleen de Sonos, en 1 product te koppelen, zonder switch, dus rechtstreeks op de TV.

Geen problemen? dan de Beam met het volgende product, en zo alle producten langs gaan om te zien of in die situatie er nog problemen zijn.

Zo niet, dan weet je dat je TV goed met de CEC producten overweg kan, en geeft ook meer een indicatie dat de switch er mogelijk parte in speelt.

@Tim S  mijn sonos beam zit rechtstreeks in tv niet via de hdmi switch dat doe ik nooit. en bedankt voor je tip ik wist niet dat een Cromecast ook invloed kan hebben komt dit dan bijvoorbeeld dat hij altijd aan staat ? en ik begrijp er dus uit om de hdmi van tv af te halen ? ik wist niet dat het invloed kan hebben. heb de beam nu op dit moment wel via de optische kabel staan maar wat wordt nou geadviseerd door sonos beste manier te koppelen ik weet bijvoorbeeld dat de playbar altijd via optical wordt aan gesloten. ik ga je tips zeker nog uitproberen.