spraakgeluid Beam Gen2

  • 16 December 2022
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Al geruime tijd heb ik moeite met spraakgeluid via de Beam Gen2. Staat aangesloten op Panasonic TV. Muziek etc prima, maar gesproken tekst is slecht te verstaan, ook met spraakversterker aan. Voor mijzelf verklaar ik dat omdat ik hoorapparaat draag, maar mijn vrouw ervaart hetzelfde. Geluid harder zetten is niet de oplossing. Heb Trueplay opnieuw uitgevoerd. Doe ik iets fout? Heb ook niet de indruk dat beam reageert als ik via eq instellingen verander. Iemand die iets kan aandragen. Moet de beam uitgebreid worden, lijkt mij niet. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Uitbreiding heeft geen zin. Bij bijplaatsen extra speakers blijft de spraak toch uit de Beam komen. 
Wanneer bij de EQ de hoge tonen verder opgeschroefd worden dan zou je dit toch echt wel iets moeten merken.

Ervaren jullie dit ook bij bijvoorbeeld een talkshow? Bij Nederlandse films vind ik vaak de spraak ook erg moeilijk te volgen. Dat zit dan meer in de film dan in de Sonos. 
Wanneer er echt geen verandering te merken is bij aangepaste instellingen dan zou ik een diagnose maken en eens bellen met Sonos wat eraan de hand kan zijn. 
https://support.sonos.com/s/contact?language=nl_NL

Klopt, bij talkshows is het zeker een probleem, journaal, Nederlandse series. Kortom gesproken is het niet zoals het volgens mij zou moeten zijn.