Beantwoord

Spontane Mute op Sonos AMP

  • 27 June 2019
  • 5 reacties
  • 399 Bekeken

Badge +1
Ik heb sinds kort een Sonos AMP. Nu is het geregeld dat deze spontaan op mute gaat bij het kijken van TV. Er is op dat moment niemand bezig met de App of de afstandsbediening. Ik vroeg mij af of iemand anders dit ook heeft.

De TV is aangesloten via HDMI Arc.
icon

Beste antwoord door Tim S 1 July 2019, 09:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Badge +1
If heb zojuist direct nadat het probleem zich voor deed een diagnose verstuurd: 25825938

Hopelijk kunnen jullie er wat mee.
Reputatie 7
Badge +2
Staan alle instellingen van de voorliggende apparatuur goed?
Zie dat de Sonos geen goed signaal binnen krijgt, denk dat dit mogelijk Dolby Digital 5.1 zou kunnen zijn, maar uiteindelijk een PCM (stereo) signaal aan het afspelen is.
Omdat er iets met de audio zou gebeuren, denk ik dat daarom de Sonos ook opeens zou ophouden met afspelen.
Zou toch nakijken of de instellingen van de TV en mogelijke decoder voor de TV goed staan, misschien ook andere HDMI Kabel plaatsen tussen de TV en AMP.
Badge +1
Nu een tijdje aangekeken en diverse instellingen geprobeerd, maar dit probleem blijft bestaan. Gisteravond welgeteld 7 keer in een half uur spontaan gemute. Met een "regulier" Marantz AV versterker heb ik dit probleem nimmer gehad. Ik vermoed toch dat het iets in de sonos/tv communicatie is.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Reputatie 4
Badge +3
Vervelend om te horen dat je er nog steeds last van heb.
Wat je zou kunnen testen is de geluidsformat van je TV eens op Stereo (PCM) te zetten om te zien of het probleem zich dan niet voordoet.
Mocht je een Ziggo Next TV kastje hebben, zou je ook kunnen proberen om daar de HDMi-CEC eens van uit te zetten.