Beantwoord

speakers surround apart gebruiken

  • 2 December 2022
  • 9 reacties
  • 285 Bekeken

Hallo,

 

Mijn bureau grenst aan de zitruimte waar mijn surround systeem opgesteld staat (arc, sub, 2x one sl).

De SL staat vlak naast mijn bureau dus ik hoor eigenlijk enkel deze speaker.

Graag zou ik daarom enkel via deze speaker willen afspelen maar dat blijkt niet mogelijk.

Vreemd en eigenlijk onhandig.

Mis ik ergens een oplossing (zonder telkens te ontkoppelen uit de surround opstelling) ?

 

Groeten

 

icon

Beste antwoord door Erooij 2 December 2022, 10:35

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je mist niks. Dit is zoal Sonos opgebouwd is. 
Hier is al heel veel over geschreven maar zal waarschijnlijk technisch niet kunnen. Een surroundopstelling is voor Sonos in feite één speaker, zou je deze “openbreken” dan kloppen de instellingen niet meer die bijvoorbeeld met TruePlay gemaakt zijn of handmatig ingesteld zijn (afstand surrounds). Het is niet anders. 

Het “openbreken” en nadien telkens opnieuw moeten instellen, is inderdaad niet wenselijk.  

Maar de speakers apart van de sourround groep zichtbaar/beschikbaar voor afspelen stellen lijkt softwarematig toch niet problematisch en zou mogelijk mogen zijn.

 

Reputatie 4
Badge +3

Wat je wel zou kunnen doen als alternatief is voor op je bureau een nieuwe One of Move aanschaffen en deze als aparte kamer op te stellen. Als je voor een Move gaat, is bijkomend voordeel dat je die neer kan zetten waar je maar wil. Voor de zomer is een muziekje in de tuin natuurlijk ook niet verkeerd 🥳

Reputatie 7
Badge +3

@zroeter Kennelijk minder eenvoudig dan het lijkt. Overigens ken ik geen enkele surroundset waarbij het mogelijk is om de achterspeakers apart in te stellen.

ok, bedankt.

Mijn google home speakers kan ik wel als groep én apart aansturen …

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bestaat er dan een Google Home surroundset?

Bij Sonos kan je ook alle losse, stereospeakers en surroundsets als groep en apart aansturen, met als voorwaarde dat de sets als 1 speaker gezien worden. Sonos noemt dat kamers en deze zijn altijd te combineren.

Reputatie 7

Ter toelichting: een surroundset wordt aangestuurd door de soundbar als master; de surrounds en de Sub zijn de slaves. De slaves worden bediend via een aparte 5Ghz-verbinding. Dit is nogal anders dan speakers in een groep.

Kan allemaal zijn.  Maar in principe zijn het allemaal stand-alone toestellen die gegroepeerd worden. Het is een gemis dat de toestellen niet apart aangestuurd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

Je zal wel gelijk hebben. We proberen alleen aan te geven hoe Sonos is opgebouwd en wat er wel of niet kan.

Wellicht zie je het allemaal iets te simpel of ligt er een mooie toekomst voor je om Sonos te helpen om dit anders te doen. @106rallye legt toch echt duidelijk uit hoe Sonos de surrounds aanstuurt, waaruit blijkt dat deze speakers niet meer als zelfstandig staan aangemerkt. De soundbar is alles bepalend, waardoor deze opstelling eerst doorbroken moet worden. Die keuze heb je.