Vraag

Soundbar installeren op Medion MD31965 BE

  • 26 December 2022
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

Hallo

Afgelopen maand kocht ik een Medion MD31965 BE smart TV, welke ik gebruik met mijn Proximus Android TV Box. De ingebouwde speakers van de TV vind ik maar niets dus ik probeerde om de Sonos Playbar te koppelen. Ik heb de soundbar met mijn TV verbonden door een optische kabel en de verdere stappen in de Sonos-app gevolgd. Echter loopt het mis bij het koppelen van de afstandsbediening, zowel voor de Proximus-afstandsbediening (v7) als de bijgevoegde afstandsbediening van de TV. Het volume van de soundbar (en dus van de TV) kan wel gewoon geregeld worden via de Sonos-app. Ik doorliep dezelfd stappen met een Sonos Ray en stoot op hetzelfde probleem. Bij het linken van beide soundbars aan een oude Samsung TV lukt de installatie perfect. Beide deze de concrete vra(a)g(en): Kan iemand bevestigen dat hij/zij bekend is met problemen bij het linken van Sonos soundbars aan Medion TVs en/of Proximus-afstandsbedieningen? En is er dan een concrete oplossing?

Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Julespeeters 

 

In dit geval zou je even heel goed moeten controleren of de beide afstand bedieningen werken met een infrarood signaal.

Tegenwoordig maken veel afstand bedieningen gebruik van RF (radio frequentie) of zelfs bluetooth.

Vaak is het mogelijk om de AF infrarood signaal te laten uitzenden.

Dit is per fabrikant verschillend.