Vraag

Soundbar en TV

  • 29 January 2016
  • 4 reacties
  • 583 Bekeken

Hi,

Ik heb in mijn woonkamer 2 Play:3's hangen en wil deze uitbreiden met een Soundbar onder de TV.

Wat me echter tegenhoudt is dat ik in de App moet aangeven dat ik TV kijk.
- Kan de soundbar niet zelf detecteren als er muziek uit de viber kabel komt en dan switchen naar TV?
- Kan ik als dit zou kunnen wel gewoon doorluisteren via de Play's (zonder wederom allelei settings aan te passen in de app)

Waar dien ik feature verzoeken in bij Sonos 😉

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Lekker dan die voorlichting in de Mediamarkt. Lees net "Wil je dat het geluid van de tv automatisch wordt afgespeeld via de PLAYBAR zodra je hem aanzet? Zo ja, dan hoef je niets aan de instellingen te veranderen. Wil je dat niet, ga dan naar TV-installatie en Instellingen, kies TV Autoplay en kies Uit."

Blijft mijn tweede vraag staan: Schakelt TV autoplay alle apparaten in de groep (dus ook mijn Plays) over naar de TV of kan alleen de soundbar het TV geluid laten doorgeven?
Badge
De Playbar schakelt inderdaad automatisch over, als je de Play:3's als aparte groep houdt (dus niet als surround speakers), dan zul je deze met de Paybar moeten groeperen om mee te spelen, standaard verbreekt de Playbar de groep als er optische input wordt gedetecteerd maar dit kun je uitzetten in de App.
Reputatie 5
Badge +3
Wat Roeland zegt.
Ik zou altijd de Play3 groeperen met de sounbar, dus 1 groep.
Alles gaat dan heerlijk automatisch zonder iets te moeten wijzigen op de app.
Muziek===muziek uit de play3 (full stereo) en soundbar
TV======Muziek uit soundbar en play 3 als surroundspeakers.
Dank voor de antwoorden! Ga de Plays in een aparte groep zetten. Deze hangen nl. 12 meter verder en surroundgeluid is dan wel een beetje vergezocht als ik tv kijk 😉
Mocht ik muziek uit de soundbar willen, dan schakel ik de soundbar wel bij in de groep...