Sony kd55a8 Digitenne en ARC werken niet bij aanzetten?

  • 3 January 2021
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

Als ik mijn Sony kd55a8 aanzet icm digitenne ontvanger dan schakelt tv automatisch naar tv speakers, de ARC is aangesloten op de Sony met de HDMI arc uitgang. Is dan ook niet werkend te krijgen. Enige is voor aanzetten de HDMI kabel van de digitenne eruit trekken en dan tv aanzetten daarna HDMI er weer in. Doe het zo al bijna een jaar en niemand heeft een oplossing.

vast bedankt voor de reactie


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Heb je al eens geprobeerd om de Digitenne-ontvanger op een andere HDMI-poort te zetten? Mocht dat niet lukken, dan zou je ook HDMI-CEC in de ontvanger uit kunnen zetten of, als dat niet kan, een CEC-killer tussen de Digitenne-ontvanger en de TV kunnen zetten, zie https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/qe43q60-kan-sonos-beam-niet-aansluiten-interferentie-problemen/td-p/2303199

Bedankt voor je reactie. Ik zal zal zo n HDMI cec killer kopen. Vreemd dat kpn en Sonos niet tot een oplossing kunnen komen.

gr tony

Reputatie 5
Badge +3

CEC is een verbinding tussen decoders, tv’s en andere apparaten zoals onze Beam en Arc. Helaas heeft CEC soms de neiging om de communicatie tussen twee apparaten te onderbreken, in dit geval zorgt je Digitenne ervoor dat de Arc niet meer de opdracht kan krijgen van de tv om het geluid af te spelen. Dit is niet iets dat wij of KPN tegen kunnen gaan, dit komt door hoe CEC werkt.