Vraag

sonos verliest regelmatig verbinding

  • 13 January 2020
  • 13 reacties
  • 7583 Bekeken

Sinds kort verliezen de sonos-speakers regelmatig (om de 5 a 10 minuten) verbinding met de wifi-app op telefoon of tablet  (op scherm "kan geen verbinding met sonos maken"), na een bepaalde periode is het geheel wel weer te activeren. De wifi (kpn) werkt bij controle wel goed. Opstelling is 2 maal speaker play 3 op wifi en een playbar via tv bekabeld (geluid via de tv blijft dus wel gewoon in stand)!

Wie weet wat de oorzaak is en hoe te herstellen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jam20,

Zou je een diagnose willen versturen zodra de verbinding weer wegvalt?

Als je hier dan het bevestigingsnummer plaatst dan kijken we er graag even naar voor je.

Mark, dank voor je reactie. Echter een nacht rust heeft blijkbaar het systeem al goed gedaan. Sinds vanmorgen blijft de verbinding in stand.

Als het probleem terugkomt; is een diagnose via instellingen te maken? 

Reputatie 4
Badge +3

Mocht het weer gebeuren wil ik je inderdaad vragen om dan een diagnose te versturen.

Dit doe je door in de Sonos app naar Instellingen ==> Hulp & tips ===> Diagnose verzenden

Dag Mark, het herstel was van korte duur. Ik heb inmiddels de diagnose verstuurd. 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Jam20,

Zou je me het bevestigingsnummer kunnen geven?

Dan kijk ik er graag even naar voor je.

Dag, het nummer is 763381572.

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de diagnose.

De communicatie tussen je Playbar en Boost is niet optimaal.

Ik zou om te beginnen het Sonos systeem eens testen op kanaal 1 of 11.

Mocht je dit aangepast hebben, en ervaar je dan nog problemen verstuur dan een nieuwe diagnose, dan kijk ik er nog eens naar.

 

Dit probleem ervaar ik ook. Nu twee draadloze. Speakers. One en sl. Arc wacht ik nog even op, hoop dat hij in januari wordt geleverd.…

 

ook een diagnose verstuurd;

 

1466528435

 

muziek speelt echter nog wel, dus het lijkt vooral me

telefoon die de verbinding verliest/  Ier oppakt als we weer thuis komen.

 

Bovenstaande heb ik ineens ook de hele tijd. Via een IFTTT button kan ik beide Play 1 apparaten wel aan en uitzetten, maar de Sonos app is ze allebei iedere keer kwijt. Vele malen opnieuw geïnstalleerd, ben er een beetje klaar mee. Ik weet dat het alleen op 2.4Ghz werkt en dat is ook het enige wat mijn router uitstuurt (omdat ik met meer apparaten problemen had) dus dat kan het niet zijn. Diagnose verzonden 274135689.

Ik heb hetzelfde probleem. Willen jullie hier naar kijken? 1708743746

Reputatie 7
Badge +3

Meerdere dezelfde meldingen hier plaatsen zal ook niet echt helpen. 

Maar wat zou wel helpen om een antwoord te krijgen?

 

ik vind het wel een beetje vervelend.

 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals aangegeven in de andere topic. Bellen met Sonos. Niemand op dit forum kan je diagnose uitlezen.