Sonos van het stroom halen.

  • 14 December 2022
  • 7 reacties
  • 517 Bekeken

Geachte 

Ik heb gisteren de sonos SL bij aangekoppeld aan de ARC , maar s'avonds gaat de ARC van de voeding ( elektriciteit) . Nu steek hem terug aan de voeding maar gaan mijn SL niet meer mee en brand er een groen lichtje , ik heb al van alles geprobeerd . Het is toch niet bedoeling dat het contenu stroom moet hebben . De SL heb ik in de stopcontact laten zitten . 

Wat doe ik fout ?

Grts


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Het systeem van Sonos is er op gebaseerd dat de speakers altijd aan staan. Ze zakken wel in een slaapstand overigens.

Een groen lichtje betekent volgens mij dat de speaker gemute is. Wat zegt de Sonos app over de One SL.

Als je maar één One hebt aangesloten kun je die enkel groeperen met de Arc. En als de Arc uitgaat (geen stroom) moet je de groep opnieuw aanmaken.

Reputatie 5
Badge +3

Ik zou de stekker er gewoon in laten, stroom verbruik is echt minimaal in slaapstand. En de speakers zijn er ook niet voor gemaakt om steeds spanningsloos te maken.

Ik heb er 2 sl op aangekoppeld , maar het is wel raar dat de ARC hen niet terug vind (koppelen).

Ik ben het gaan opzoeken voor het groen lichtje , en dan zou het geluid gedemp zijn , maar als ik dan het geluid wil harden zetten op de SL gaat de ARC harder maar niet de SL .zodus heb ik ze in de app ze eruit gehaald en terug gekoppeld .

Ge doet het op wat elektriciteit te besparen , want er hangt ook nog wat andere dingen bij op .

Ronald22 

Ik ga het zo in vervolg moeten doen .

Reputatie 7

De twee gekoppelde surrounds worden aangestuurd door de Arc. Als de Arc maar lang genoeg weg is, zouden ze dat kunnen vergeten.

Reputatie 2
Badge +2

@Diane016 het groene lampje wil zeggen dat het volume op 0 (nul) staat. Ik heb dat ook ondervonden en moest aanvankelijk ook zoeken waar het door veroorzaakt werd. Als je het volume specifiek van de SL verhoogt gaat het groene lichtje uit en hoor je weer iets. Dan moet de SL wel in de groep zitten. Het lijkt er dus op dat je de SL eerst terug in de groep moet voor de SL reageert op een volume verhoging in de app. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik gebruik al geruime tijd een Hue stekker om de groep tv, playbar e.d. ‘s nachts zonder spanning te zetten. ‘s Morgens op een vaste tijd wordt die groep dan weer automatisch onder spanning gezet. Dit werkt fantastisch, de sub en de surrounds worden gewoon weer gevonden en zijn altijd beschikbaar. 
Zijn er niet per ongeluk meer zaken die zonder stroom komen, bijvoorbeeld een router oid? Ik had bijvoorbeeld ook mijn Apple TV meegenomen in deze opstelling, waarna o.a. mijn Hue stekker niet meer werd gevonden door HomeKit.