Beantwoord

Sonos updates

  • 12 May 2020
  • 1 reactie
  • 153 Bekeken

Beste Sonos gebruikers,

 

Ik ben serieus aan het overwegen om de Arc en Sub te bestellen met twee Ones ter ondersteuning. Nu heb ik twee vragen waar jullie me wellicht in kunnen helpen.

Hebben de twee Ones meerwaarde dadelijk bij film kijken?

Ik maak me zorgen over de updates en het end of life maken van produkten.

Ik ga dadelijk een klein kapitaal uitgeven aan geluidsapperatuur, waar ik de komende 10/15 jaar wel mee uit de voeten wil.

Hopelijk kunnen jullie me het laatste zetje geven.

 

Mvg

Pascal

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 May 2020, 19:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Juist een Arc is geschikt om Dolby Atmos (en DD+) weer te geven - daar heb je zeker surround speakers voor nodig. Dat kunnen overigens ook One SL’s zijn: als je een Arc hebt wordt de microfoon van de One toch niet gebruikt. Ik zou niet zonder surround willen.

Niemand weet of de speakers die je nu koopt 15 jaar meegaan. Sonos heeft een goed track record op dit punt: hun eerste speakers (uit 2005) krijgen pas vanaf juni minder (N.B. niet: geen) ondersteuning. De belangrijkste reden daarvoor is dat deze devices erg weinig intern geheugen hebben. Moderne spelers hebben veel meer geheugen. Sonos garandeert ondersteuning tot vijf jaar na het uit productie gaan van de speakers. Het zijn echter wel (deels) computers dus je loopt meer risico als wanneer je een niet-connected  installatie koopt. Dat geldt echter voor alle moderne connected apparaten en, als gezegd, Sonos heeft een goed track record. Ter vergelijking: mijn Marantz receiver kreeg na twee jaar geen updates meer. 15 jaar is dan wel weer erg lang tegenwoordig.