Beantwoord

Sonos symfonisk gebruiken als boxen voor mijn beamer

  • 3 September 2023
  • 4 reacties
  • 55 Bekeken

Hallo iedereen,

ik heb twee Sonos symfonisk boxen (1e generatie) en deze zou ik graag willen gebruiken als boxen bij mijn beamer. Via een chromecast kijk ik films op de beamer.

Zou een sonos connect voor mij de oplossing kunnen zijn? Of zijn er nog andere mogelijkheden? Een sound bar is voor mij geen optie aangezien de beamer aan het plafond hangt en ik geen kabelgoten heb. 
 

ik heb een foto van de aansluitingen bijgevoegd.

 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 September 2023, 11:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

De Symfonisks hebben geen externe aansluiting. Wat jij wilt kan dus niet.

Bedankt voor je reactie!

stel dat ik er voor kies om een andere Sonos speaker aan het plafond erbij te hangen en deze dan weer doorverbind met mijn Symfonisk speakers is het dan wel mogelijk kijkend naar de aansluitingen die op mijn beamer zitten? En zo ja welke speaker zou hier de goedkoopste oplossing voor zijn? 

Reputatie 7

Ik zie geen HDMI-out of optisch, dus een Sonos soundbar gaat niet. Dan val je terug op stereo via een analoge ingang op een Port, Five of Era (met adapter). Dat levert echter 75ms vertraging op en ben je dus je lip sync kwijt. Ik zou dat niet doen.

Dan houdt ik het gewoon bij mijn zelfbedachte noodoplossing. Ik cast nu mijn telefoon scherm naar mijn beamer en verbind de boxen via AirPlay. Dit zou ook ene oplossing kunnen zijn voor andere mensen die dit gesprek lezen.

In ieder geval bedankt je snelle reacties!