Skip to main content

Hallo allen

Een vraagje omdat het mij niet lukt…

is het mogelijk om een Surround set bestaande uit Arc, twee era 300 en sub zo te groeperen  
-dat als je enkel tv kijkt geluid alleen uit de arc komt, 

en als je een film kijkt via een streamingdienst de complete Surround set in werking is!

Nu is het de hele Sonos set als 1 groep in werking, bij kijken van goed actie film werkt de Surround set prima met goed geluid. Bij enkel tv kijken bv nieuws wil ik eigenlijk dat het geluid uit de arc komt.

 

Het kortste antwoord is Nee. 

Als het goed is en je kijkt journaal hoor je ook niets uit de surround speakers of subwoofer.


Eens met @Ronald22 . Je zou wel de surrounds uit kunnen zetten op dat moment, maar dat lijkt mij overbodig. 


Bedankt voor jullie reacties.

Waar ik zo tegen aanloop is tijdens gewoon tv kijken is, het lijkt of de sub diepe tonen uitzendt…enkele malen heb ik de sub in app uitgezet. 
Bij kijken van een actie film prima daar geniet ik ook van.
 


Is het niet de bedoeling dat de Sub diepe tonen uitzendt? Maar je moet er natuurlijk, geen last van hebben. Heb je een Trueplay gedaan?


Er zijn wel programma's of series die achtergrond muziek toevoegen aan bepaalde gesprekken of scènes. Dan hoor je de muziek amper maar de bass is dan wel aanwezig. 


Er zijn wel programma's of series die achtergrond muziek toevoegen aan bepaalde gesprekken of scènes. Dan hoor je de muziek amper maar de bass is dan wel aanwezig. 


Exact de reden waarom ik mijn Sub Mini weer heb doorverkocht. Leuk bij films maar het legt wel zwakheden bloot bij de manier waarop er muziek achter allerlei programma’s wordt gestopt wat dan een soort ondefinieerbaar (bas) gereutel met zich meebrengt waar ik me vreselijk aan ergerde. Niks in te stellen qua low-pass filter en telkens de Sub Mini maar uitschakelen bij gewoon tv kijken werd me ook teveel. Bovendien vind ik mijn Beam (Gen2) genoeg bas punch hebben voor de ruimte waar die gebruikt wordt. 


Geluidsbeleving is zeer persoonlijk. Ik heb een Beam en een Sub en heb nooit “last” van de Sub. Wel een Trueplay gedaan. Mogelijk doet de plaatsing van de Sub (ondanks evt. Trueplay) ook iets.


Zeker, geluid en muziek is ook zeer persoonlijk en Sonos zou er goed aan doen het ook nog meer persoonlijk te maken. Daarmee bedoel ik dat ik graag wat meer instellingen zou willen hebben binnen een bepaalde functionaliteit. Je kunt bijvoorbeeld best instellingen optimaliseren voor film kijken maar dat past misschien weer helemaal niet bij gewoon tv zenders kijken. Bij gewoon tv kijken (geen films of series)  hoef ik niet perse de surrounds en sub er bij. Profielen kunnen kiezen die hier in voorzien zou handig zijn. 


Reageer