Vraag

Sonos sub verbonden, geen geluid, trilt wel

  • 12 March 2021
  • 5 reacties
  • 396 Bekeken

Vandaag de Sonos Sub, Arc en Five geïnstalleerd. Five zit in een aparte kamer, Arc en Sub in één kamer. Five en Arc werken. 
 

De Sub geeft een wit lampje dat constant brandt en de Sub trilt ook aan de binnenzijde wanneer ik muziek afspeel. Er komt alleen geen geluid uit, ook niet bij Trueplay. 
 

Wat moet ik doen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ga er maar vanuit dat de sub ook gewoon geluid geeft hoor. Je kunt bij de instellingen in de app de sub handmatig aan- of uitzetten waardoor je het verschil kunt horen. Eventueel kan je ook “spelen” met het volume van de sub.

Het geluid van een sub is anders dan van normale speakers, dit geluid moet zich veel meer mengen met het overige geluid waardoor het laag niet hinderlijk vanuit 1 hoekje komt.

Overigens heb ik begrepen dat de Arc zelf ook al een behoorlijke bas heeft, waardoor dit geluid mogelijk nog lastiger te plaatsen is.

Reputatie 7

@Erooij Maar klopt het dan dat de Sub ook bij Trueplay geen geluid maakt? Bij mij is dat al een poos geleden en dat is mij toen niet opgevallen….

Reputatie 7
Badge +3

Ook al een tijd terug, maar volgens mij wordt er bij TruePlay niet per speaker een signaal uitgestuurd, maar een constant “ pompend” geluid vanuit alle hoeken. 

Reputatie 7

En toch wel van de subwoofer dus?

Reputatie 7
Badge +3

Uiteraard, maar niet heel specifiek vanuit de sub. Zoals ik schreef heb ik de ervaring dat de lage tonen mooi meegaan in het totaal geluid en niet echt hoorbaar vanaf de sub. Ik moet echt pal naast de sub gaan zitten om de bassen daar vandaan te horen en dan is het nog niet heel hoorbaar. Zet ik vanaf de luisterpositie de sub uit dan merk ik dit echter heel goed. Precies zoals het m.i. hoort.

Aangezien @Silkes de sub wel voelt kan ik mij niet voorstel dat deze geen geluid zou produceren.