Vraag

Sonos Sub integreren in TV meubel

  • 23 October 2021
  • 2 reacties
  • 859 Bekeken

Hallo! -

Ik ben van plan een "zwevende" TV kast te maken die onder de TV (75 inch, een grote jongen) aan de muur komt te hangen (kast gaat zo'n 25 cm boven de grond zweven). Afmetingen kast ongeveer 160cm lang x 40cm diep x 30 à 40 cm hoog. De Arc soundbar komt daar op te staan (of hangt aan de muur vlak er boven).

Mijn vraag: kan ik de Sonos Sub op de één of andere manier in mijn zwevende kast integreren zonder teveel afbreuk te doen aan de prestaties?

Ik zie 5 opties, welke zou jij kiezen?
Als het voor de kwaliteit van het geluid niet (veel) uitmaakt, heeft optie 1 mijn hoogste voorkeur, dan 2, en zo verder. Maar ik hoor graag meningen over de verwachte impact op het geluid.

Optie 1: ik leg de Sub op zijn kant onderin het zwevende meubel, zodat hij als het ware naar de vloer gericht is, de opening is dan dus zo'n 25 cm boven de vloer (en ik laat een opening in de onderkant van het meubel, precies het formaat van de opening in de Sub, zodat het geluid er naar beneden uit kan.

Optie 2: ik plaats de Sub op zijn kant bovenin het zwevende meubel, en laat een opening in de bovenkant van het meubel, precies het formaat van de opening in de Sub, zodat het geluid er naar boven uit kan (interferentie met de soundbar een probleem?)

Optie 3: een combinatie van optie 1 en 2: ik leg de Sub op zijn kant in het meubel en laat openingen (precies het formaat van de Sub opening) zowel in de bovenkant als in de onderkant van het meubel. 

Optie 4: ik monteer de Sub rechtop in de zijkant van het meubel. Dus de opening in het midden van de Sub wijst als het ware naar links (of rechts) t.o.v. de TV (die natuurlijk precies boven het meubel hangt).

Optie 5: ik monteur de Sub rechtop aan de voorkant van het meubel, in het midden. Dus de opening in de Sub wijst naar voren, ik laat een opening in de kast precies ter grootte van het gat in de Sub. Voor deze optie (en ook voor optie 4) moet de kast natuurlijk wel ruim 40 cm hoog zijn, dat vind ik esthetisch een nadeel.

Optie 6: ik vergeet al het bovenstaande en leg de Sub gewoon onder de bank waarop ik TV zit te kijken.

Alvast bedankt voor het meedenken en/of advies !!

 

Hartelijke groet,

Ceasar 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Hoi @Ceasar,
 

Optie 1: Zonde van de Sub

Optie 2: Zonde van de Sub

Optie 3: Zonde van de Sub

Optie 4:Zonde van de Sub

Optie 5: Zonde van de Sub

Optie 6: Zonde van de Sub

Ik zou gaan voor optie 7

Geef de Sub van Sonos de ruimte, opsluiten in een kast doet het design te kort.
En het geluid zal minder zijn.
Ik heb er twee en die staan links en rechts van de tv. Met de ARC in het midden onder de tv (hangend)
De tv 65 inch hangt ook.

Optie 1 t/m 6 is allemaal mogelijk, kwestie van persoonlijke smaak.
Veel succes met kiezen. :wink:

 

Dank voor snelle reactie @SimonSonos , wordt gewaardeerd!