Beantwoord

Sonos Sub Gen3 kan niet worden toegevoegd

  • 22 May 2024
  • 21 reacties
  • 629 Bekeken

Badge

Tijdje terug een volledige home cinema set gekocht en uiterst tevreden. Tot gisteren, de Sub gen3 kan ik niet meer toevoegen aan de Arc. De android app crashes tijdens het toevoegen. De sub gereset en de app opnieuw geinstalleerd. Maar de sonos app blijft crashen.

 

Oudere app versie geprobeerd, maar toevoegen mag niet meer via de oude app.

 

Ownership naar andere account werkt niet.

Bekabelt werkt niet.

Wifi werkt niet.

 

Graag tips voor de oplossing,

Bedankt!

 

 

icon

Beste antwoord door Jurgen14 24 May 2024, 15:53

Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hier het zelfde probleem. Na de app-update (versie 80) werd mijn systeem niet meer herkend. Dus alles maar gereset en opnieuw toegevoegd. Voor de Arc en mijn 2 One-SL speakers ging dat goed.

Maar de Sub (Gen3) krijg ik met geen mogelijkheid toegevoegd aan de app.

Android App blijft crashen inderdaad.

Heb hiervoor al telefonisch contact gehad met Sonos en zou opgelost worden in de volgende update.

Die update heb ik inmiddels binnen (80.01.07-release+20240517.e5cee07), maar het toevoegen van de Sub werkt nog steeds niet.

Heb ook zowel wifi als bekabeld geprobeerd, maar beide werken niet. App blijft crashen.

Betaal je veel geld voor een Sonos product, en je kunt er niets mee.

Bedankt Sonos.

Badge

Hebben ze ook verteld wanneer deze update er zal komen? het is toch echt waanzin dat je niet de sub kan toevoegen.

Ja, ik hetzelfde probleem. Zowel op android als Apple producten sluit de sonos app af bij het toevoegen van de Sub gen3.

Blijft een eigenaardig bedrijf dat Sonos

Reputatie 1
Badge +1

Zojuist weer gebeld. En ze kunnen het probleem schijnbaar niet gevonden krijgen voor Android.

Er werd mij wel gevraagd of ik ook een IOS device heb, want daarmee zou het wel moeten werken.

Dus heb de buurman even een appje gestuurd of hij even langs wil komen met zijn IPhone?

Maar lees hierboven dat IOS ook niet zou werken.

Laat wel iets weten zodra ik IOS getest heb.

Gisteren lukte het ook niet met een iPhone. Net weer geprobeerd en nu werkt het toevoegen met een iPhone wel. 

Gelukkig pfffff.

Reputatie 1
Badge +1

Mij is het nu ook gelukt met behulp van de IPhone van de overbuurman.

Badge

Heb zelf helaas niemand in de buurt met een Iphone, mijn oude ipad is zeg maar te oud…

 

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem

Blij dat ik dit artikel heb gelezen! iPhone van een vriend geleend, en 'meteen' gelukt, Sub Gen 3 eindelijk toe kunnen voegen nadat ik m nu een paar weken in huis heb 

Ik heb ook de sub gen 3 gekocht en bij mijn android telefoon gebeurt het ook dat de app steeds er mee stopt. Leuk man dit. Weet iemand hier de oplossing voor? 

Reputatie 1

Ik heb ook de sub gen 3 gekocht en bij mijn android telefoon gebeurt het ook dat de app steeds er mee stopt. Leuk man dit. Weet iemand hier de oplossing voor? 

Wachten tot ze de app fixen of iemand zoeken met een iPhone die je kan helpen om de verbinding te maken blijkbaar.

Reputatie 1

Ondertussen ook iemand gevonden met een iPhone en ook hier heb ik de sub opnieuw kunnen verbinden met het wifi netwerk in de app.

Hier ook gelukt met iPhone maar krijg de sub niet toegevoegd aan een kamer help

Hier het zelfde probleem. Na de app-update (versie 80) werd mijn systeem niet meer herkend. Dus alles maar gereset en opnieuw toegevoegd. Voor de Arc en mijn 2 One-SL speakers ging dat goed.

Maar de Sub (Gen3) krijg ik met geen mogelijkheid toegevoegd aan de app.

Android App blijft crashen inderdaad.

Heb hiervoor al telefonisch contact gehad met Sonos en zou opgelost worden in de volgende update.

Die update heb ik inmiddels binnen (80.01.07-release+20240517.e5cee07), maar het toevoegen van de Sub werkt nog steeds niet.

Heb ook zowel wifi als bekabeld geprobeerd, maar beide werken niet. App blijft crashen.

Betaal je veel geld voor een Sonos product, en je kunt er niets mee.

Bedankt Sonos.

Ik begrijp je frustratie goed, aangezien ik momenteel ook problemen ondervind met mijn Sonos Sub Gen3 na de recente app-update. Het lijkt erop dat ik dezelfde symptomen ervaar: de Sub wordt niet herkend door de Sonos-app en pogingen om hem toe te voegen leiden tot crashes van de app op mijn Android-apparaat.

Ik heb al verschillende stappen ondernomen om het probleem op te lossen, zoals het resetten van de Sub, het herstarten van mijn router en Sonos-apparaten, en het controleren op firmware-updates. Helaas heeft niets tot nu toe gewerkt.

Heb jij inmiddels een oplossing kunnen vinden voor dit probleem? Heb je nog andere stappen geprobeerd die ik zou kunnen overwegen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen en elke tip zou enorm gewaardeerd worden.

Reputatie 7

Ondertussen ook iemand gevonden met een iPhone en ook hier heb ik de sub opnieuw kunnen verbinden met het wifi netwerk in de app.

 

Ik geloof er niks van. Kijk maar op marktplaats. De technisies wilde niet verder, maar de ceo drukte het door.

Reputatie 7

Ik begrijp je reactie niet. De bovenstaande thread bevat adviezen om iets voor elkaar ter krijgen. Waar geloof je niets van? Wat zie jij op Marktplaats?

Ook hier NOG steeds hetzelfde probleem: Nieuwe app crashed bij installeren SUB. 

Helaas geen IPhone in de buurt. Waarom lost Sonos dit probleem voor Android nog steeds niet met urgentie op?

Waarom geen datum voor die broodnodige update? Probleem is er al maanden!

Iedereen ( ik zeker!) wordt hierdoor uiterst negatief over Sonos!!

Reputatie 7

Waarom bel je ze niet eens om hen op het probleem te wijzen. Op deze gebruikerscommmunity zijn ze vrij passief.

Heb ik , met ca 1uur wachttijd al 2x gedaan. Het zou al met de laatste update opgelost worden. Niet dus. Ook op de mail daarna nooit een adequaat antwoord. Gisteren weer 1 uur wachttijd, dat noem ik geen klantenservice. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat is misschien niet netjes. Maar als je iets gedaan wil hebben zou ik gewoon maandag morgen om 08:59 klaar zitten en direct bellen.

Reageer