Beantwoord

Sonos signaal naar Marantz receiver

  • 4 March 2020
  • 4 reacties
  • 1266 Bekeken

Ik heb sinds vandaag een Marantz NR1200. Geweldig ding. Daarnaast is vandaag m’n Sonos Connect binnengekomen en kan ik nu m’n (oude) analoge apparaten gebruiken. Heerlijk. Om het nog makkelijker te maken, zou ik graag m’n TV signaal ook via de Marantz laten lopen. Dan is al het geluid via de Marantz. 
 

Het audiosignaal van m’n TV gaat via optical m’n Sonos (Playbase) in en die verdeeld het dan ook nog naar twee aparte Sonos One’s.

 

Heb een T-Mobile TV kastje, de outputs daarvan gaan naar een verdeeldoos van de Samsung TV. Op de TV heb ik nu “optical” geselecteerd.

 

Is het mogelijk om via Bluetooth of andere draadloze manier, het audiosignaal van de TV-zenders naar mijn Marantz te sturen - waarna die het weer naar Sonos stuurt?

icon

Beste antwoord door 106rallye 4 March 2020, 22:32

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Ja, als je je Playbase groepeert met je Port. De Port geeft het geluid dan wel iets vertraagd weer.

Zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Dank!

 

Ik heb geen Sonos Port, maar Sonos Connect. Werkt dat dan ook?

Reputatie 7

Ja, werkt hetzelfde.

Hallo @anthonyt , volgens mij begrijp ik je setup niet helemaal. Wat is het nut om een Playbase te combineren met de Marantz NR1200? Die kun je als hele mooie stereo receiver gebruiken bij je TV daar is hij voor gebouwd. Met een paar nette speakers erbij blaast die iedere soundbar weg.

Mijn advies zou zijn om alle inputs aan te sluiten op de Marantz, met best mogelijke kabels, en dan 1 output van de Marantz naar je TV:

  • decoder ("tv kastje") → HDMI → Marantz
  • Sonos Connect → digitaal coax of optical → Marantz
  • andere video inputs (Chomecast, Bluray, etc) → HDMI → Marantz
  • output: Marantz NR1200 → HDMI ARC → TV

Geen vertraging van het TV geluid, en zo gebruik je ook de DAC (Digitaal naar Analoog Conversie) van de Marantz, die is van veel hogere kwaliteit dan die van de Connect. Tenminste zo zou ik het doen.