Beantwoord

Sonos Ray combineren met Sonos One

  • 26 November 2023
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Hallo,

 

Enige tijd geleden heb ik een Sonos One speaker gekocht. Zojuist heb ik een Sonos Ray aangeschaft met de gedachte deze gezamenlijk te kunnen gebruiken. 

 

Nu krijg ik de twee apparaten niet gekoppeld. Niet via de functie 'groeperen’ of een d.m.v. surround speaker toe te voegen aan de Ray.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 November 2023, 22:14

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

1 speaker kan niet toegevoegd worden in een surroundomgeving. De Ray en de One moeten in een aparte kamer, zoals Sonos dat noemt, geplaatst worden. Vervolgens kan je ze dan groeperen.

Voor tv geluid is groeperen niet echt aan te raden omdat de One een kleine vertraging zal hebben.

Reputatie 7

Hier meer over groeperen: https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Mocht je nog een One (SL) aanschaffen, dan kun je beide speakers asl surrounds toevoegen aan de Ray. 

Gisteren ook een Ray gekocht en probeerde mijn Sonos Ones te koppelen, maar dat lukt nog niet. Kan een Sonos One uberhaupt gekoppeld worden? Ik lees soms namelijk ook dat alleen een Sonos One SL (dus zonder microfoon) gekoppeld kan worden als surround

 

Reputatie 7

Staan de One’s als stereopaar ingesteld? Want dan moet je ze eerst uit elkaar halen voor je ze kunt toevoegen als surrounds. Dat het One’s zijn maakt niet uit. Ik heb jaren twee One’s als surround gehad (toen waren er nog geen SL’s) en nu een One en een SL.