Beantwoord

Sonos playbase geen geluid of happert

  • 28 October 2019
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

Badge

Beste support,

 

Onze Sonos Playbase heeft al sinds twee/drie weken problemen met het geluid vanuit de TV.

Vaak was het tot nu toe dat het geluid happert, na een tijdje werd de happering minder en komt er daarna zonder problemen geluid van de TV uit de playbase.

Alles was willekeur, de ene dag zonder problemen en een andere dag begint het weer met happering.

Sinds vandaag is er geen happering, maar komt er helemaal geen geluid vanuit de TV/playbase.

 

Als ik via de app een lied vanaf mijn telefoon afspeel, komt er wel geluid uit de playbase.

 

Kunnen jullie mij helpen de storing te verhelpen?

 

Alvast bedankt,

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 28 October 2019, 19:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt meer een probleem vanuit de tv en/of tv aanbieder. Sonos speelt wat het ontvangt en is in feite alleen maar een doorgever van het geluid. 
Recent ook wat hakkelend tv geluid gehad. Dit bleek op een beperkt aantal zenders, hetgeen voor mij het signaal was om het bij de tv ontvangst te zoeken. Bleek dat er op dat moment meer klachten waren en is inmiddels weer opgelost.

Wat gebeurt er wanneer je de Sonos zou afkoppelen? Heb je al een andere optische kabel gebuikt? Kabels tv ontvanger al eens nagelopen?

Badge

Goedenavond Erooij,

 

Bedankt voor je bericht. 

Het vreemde is, zonder aan de kabels of wat dan ook te doen het geluid willekeurig terug komt.

Als het iets met de kabels zal zijn, dan neem ik aan dat als je geen actie onderneemt, er ook geen verbetering in het geluid komt? 

Reputatie 7
Badge +3

Kon je dat maar zo eenvoudig stellen. Het kan een slecht afgeschermde kabel zijn die, afhankelijk van omstandigheden, verstoord wordt door invloeden van buitenaf.

Ooit had ik zo af en toe blokjes in de tv-uitzendingen, welke mij op een bepaald moment begonnen te irriteren. Waarom dat soms wegbleef was mij een raadsel, maar na vervanging van de coaxkabel is dit nooit meer teruggekomen. 

Gezien je beschrijving wil ik alleen maar aangeven dat je het mogelijk niet in je Sonos moet zoeken, maar meer in de tv of zijn verbindingen. waarom zou anders de muziek wel goed lopen.

Badge

Ik heb sinds de laatste software update ook haperend geluid via de Paybar. Muziek wordt correct afgespeeld.

Na een aantal tests te hebben uitgevoerd, ben ik tot de conclusie gekomen dat de mogelijke oorzaak kan liggen in de groepschakeling. Nadat ik de huiskamer installatie (playbar, + 2*play:1) alleen gebruik tijdens de tv weergave is het haperen van het geluid verdwenen. Dus voorlopig de andere kamers niet bijschakelen als er tv wordt gekeken.