Skip to main content

Heb een Phillips tv verbonden met de optische kabel naar de Sonos Playbar, de playbar is actief in het Sonos systeem dus werkt , nu wil ik de tv koppelen via de Sonos App en krijg ik steeds de melding  dat verbinding niet mogelijk is en dat ik de optische kabel moet controleren , ik zie wel een rood signaal in de kabel dus vanuit de tv komt er volgens mijn wel signaal. 
waarom krijg ik de Playbar niet gekoppeld?

bedankt.  

Heeft hij het altijd wel gedaan? Mechanisch is de optische aansluiting niet fantastisch - die gaan nog wel eens stuk. Zit hij er ver genoeg in? Op de juiste manier? Beschermkapje van de kabel gehaald?


Bedankt voor je reactie , just heeft altijd prima gewerkt , gisteren voor de zekerheid een nieuwe kabel gekocht ….. maar helaas 


Het lijkt erop dat je de instellingen de TV gecheckt hebt. Dus dan toch maar een diagnose maken en Sonos bellen.


Dank , inmiddels verder aan het experimenteren geweest … ik heb de play ar die ik niet gekoppeld kreeg aan een andere TV gehangen waar ook een werkende playbar aan gekoppeld is , maar ook bij deze TV krijg ik de betreffende playbar niet gekoppeld , inmiddels gechat met Sonos , maar daar wordt je niet vrolijk van wat voor een niveau daar werkt …. Geen steek verder dus 


Probleem opgelost 💪💪,

er zat een minimale vuil ophoping in de Lightning poort van de playbar  , met een wattenstaafje en alcohol schoongemaakt , alles weer aangesloten en gelijk vond de playbar de Tv 


Toch een mechanisch defect dus. Goed dat je het even meldt!

Ter voorkoming van misverstanden: de aansluiting van de Playbar (en ook de Ray) is een optische aansluiting (S/PDIF) en geen “Lightning”. Dat laatste is een Apple-eigen dingetje.


Sorry , ik bedoelde de optische kabel ….


Was ook zeker niet persoonlijk bedoeld!


Reageer