Beantwoord

Sonos Playbar

  • 6 November 2023
  • 29 reacties
  • 310 Bekeken

Badge

Als wij luisteren naar de radio met onze sonos Playbar, onderbreekt de uitzending geregeld voor een paar minuten en hervat dan, of hij blijft haperen, net zoals een plaat die blijft hangen.

Hetzelfde gebeurt ook als hij het geluid van de tv weergeeft.

Als ik de netspannings voeding onderbreek en terug inschakel werkt de soundbar weer goed voor een paar dagen en dan begint weer hetzelfde.

Kunnen jullie een oplossing geven voor dit euvel.

icon

Beste antwoord door Erooij 6 November 2023, 12:05

Bekijk origineel

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Alle Sonoscomponenten van de stroom en ook de router. Vervolgens na een minuutjes router weer opstarten, wachten tot die weer helemaal goed staat en dan de Sonoscomponenten weer aan de stroom.

Staan diverse meldingen op dit forum waaruit blijkt dat dit de oplossing biedt. Van mijn kant natuurlijk geen garantie.

Micht het probleem vervolgens blijven bestaan dan zou ik even net Donos bellen. Dit is een gebruikersforum, waarbij gebruikers elkaar proberen te helpen en waarbij Sonos meeleest. Hulp gaat via hun helpdesk.

Badge

Ga ik proberen, bedankt voor de info.

ik schakelde alleen de sonos playbar uit.

Badge

Als wij luisteren naar de radio met onze sonos Playbar, onderbreekt de uitzending geregeld voor een paar minuten en hervat dan, of hij blijft haperen, net zoals een plaat die blijft hangen.

Hetzelfde gebeurt ook als hij het geluid van de tv weergeeft.

Als ik de netspannings voeding onderbreek en terug inschakel werkt de soundbar weer goed voor een paar dagen en dan begint weer hetzelfde.

Kunnen jullie een oplossing geven voor dit euvel.

Ik heb hetzelfde probleem de app zegt dan Sonos product niet bereikbaar. Heb nu de boost uit het systeem gehaald, het lijkt echter nog niet opgelost. Als in het netwerk uitgezet in in volgorde weer aangezezet. Router, Access point, Sonos producten Playbar en 2 x play1 verder in het systeem 4 x Play1 en een roam. 

Badge

Dank voor uw reactie, ik had al geprobeerd om router en Playbar uit te schakelen, het probleem is dan opgelost, maar komt na een aantal dagen weer terug.

ik heb contact opgenomen met Sonos en heb de diagnostische gegevens doorgestuurd.

Ze hebben een fout ontdekt in de diagnostische gegevens en zoeken daar nu een oplossing voor.

Dus ik wacht nu af met welke oplossing ze voorstellen.

Badge

Heb al gezocht maar kan de diagnose niet vinden in de settings. Waar zit die? 

Badge
  • ik heb van Sonos deze vraag gekregen om door te sturen:
    Wanneer het probleem zich voordoet, gaat u alstublieft naar de Sonos-app - Instellingen - Ondersteuning - Diagnostics verzenden,

Badge

Zal ik doen vanavond ook een update gehad dus ben benieuwd.

Badge

Heb bericht ontvangen van Sonos, dat er een probleem is met mijn apparaat, maar mijn apparaat is buiten garantie, dus houdt het op. Ze willen wel een korting geven als ik een nieuwe bestel.

Heb hun nu de vraag gesteld, wat de oorzaak is van het probleem.

Als ik kies voor een nieuwe, wil ik de oorzaak weten om te beslissen, welke ik koop.

Badge

Het zou natuurlijk kunnen, maar ik heb m’n twijfels. Als er bij iets stuk is vermoed ik dat het de boost is, die wordt licht warm wat in het verleden volgens mij niet zo was. Ik blijf even kijken hoe het nu gaat. Gisteravond alles geupdate. En helemaal eens dat je meer detail wilt dan de mededeling dat hij stuk is. Volgens mij zijn er meer klachten over een vergelijkbare problemen met Playbar’s. 

Badge

Niet alleen bij playbars, ik heb het ook bij 2 sonos ones die in dezelfde ruimte zitten als de playbar weliswaar. 

Badge

Na aandringen bij Sonos om de oorzaak van het probleem kenbaar te maken, dat volgens mij bij hun bekend moet zijn, want als je op de forums op internet kijkt zijn er genoeg met het zelfde probleem. Krijg ik de melding dat het onderzoek loopt, maar geen prioriteit heeft, omdat het buiten garantie valt. Om tegemoed te komen aan mijn probleem, waarvan ik dacht dat het een verkoop truc is, om mij een korting van 30% voor te stellen bij aankoop van een nieuwe, biedt men mij nu een korting van 50% aan, bij aankoop van een nieuwe. Dus verkopen gaat voor op een goede service. Dus liever een goede korting geven, dan erkennen dat hun apparaten geen lang leven beschoren zijn en storingsgevoelig zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer er een product veel verkocht wordt zal er ook een deel defect gaan. Heel veel storingen zijn ook terug te voeren op problematische internetverbindingen of andere verstoringen in huis. Mensen die problemen hebben zie je op de fora, tevreden gebruikers veel minder.

Geen idee hoe oud je defecte apparaat is, maar een aanbod van 50% korting lijkt mij zeer redelijk. 
Zelf al jaren in het bezit van 4 componenten en nog nooit een storing gehad.
Hoelang zou een Sonosspeaker mee moeten gaan? Natuurlijk willen wij allemaal een mensenleven, maar volgens mij staat de economische levensduur van dit soort technische apparaten op een jaar of 4. Het is echt veel korter dan je zou verwachten

Badge

Wanneer er een product veel verkocht wordt zal er ook een deel defect gaan. Heel veel storingen zijn ook terug te voeren op problematische internetverbindingen of andere verstoringen in huis. Mensen die problemen hebben zie je op de fora, tevreden gebruikers veel minder.

Geen idee hoe oud je defecte apparaat is, maar een aanbod van 50% korting lijkt mij zeer redelijk. 
Zelf al jaren in het bezit van 4 componenten en nog nooit een storing gehad.
Hoelang zou een Sonosspeaker mee moeten gaan? Natuurlijk willen wij allemaal een mensenleven, maar volgens mij staat de economische levensduur van dit soort technische apparaten op een jaar of 4. Het is echt veel korter dan je zou verwachten

De vraag is is hij stuk of is het een software probleem. In mijn geval heb ik sterk het gevoel dat het apparaat niet stuk is maar dat er software problemen spelen. Zeker als je dezelfde klachten van verschillende kanten hoort en de symptomen zie van mijn totale systeem. Ik heb 8 apparaten en als ik alles aanzet op een radio streaming service dan hapert het hele systeem zo af en toe en geeft de app “Sonos product niet bereikbaar” wat zich hersteld na 1 á 2 minuten of zo. Op bepaalde momenten speelt het maar kan ik met de app het volume niet bijstellen of een ander station selecteren. Dus het is makkelijk om te roepen dat iets niet een mensenleven mee gaat maar wat er dan stuk is is even de vraag. Verder lijkt het er sterk op dat het na een of twee updates terug is ontstaan.

Reputatie 7
Badge +3

Maar wanneer Sonos aangeeft dat er een defect is dan zal dat toch niet alle 8 zijn. Wanneer je het vermoede component stroomloos maakt wat gebeurt er dan vwb verstoringen? Wanneer het softwarematig zou zijn dan zou het toch op alle apparaten zijn. 
Het afpellen blijft altijd lastig en ja het blijft een lastige materie wanneer je met soft- en hardware te maken hebt. Eén onderdeel wat niet meewerkt kan alles verstoren. 

Badge

Wanneer er een product veel verkocht wordt zal er ook een deel defect gaan. Heel veel storingen zijn ook terug te voeren op problematische internetverbindingen of andere verstoringen in huis. Mensen die problemen hebben zie je op de fora, tevreden gebruikers veel minder.

Geen idee hoe oud je defecte apparaat is, maar een aanbod van 50% korting lijkt mij zeer redelijk. 
Zelf al jaren in het bezit van 4 componenten en nog nooit een storing gehad.
Hoelang zou een Sonosspeaker mee moeten gaan? Natuurlijk willen wij allemaal een mensenleven, maar volgens mij staat de economische levensduur van dit soort technische apparaten op een jaar of 4. Het is echt veel korter dan je zou verwachten

Dat een apparaat niet levenslang meegaat, weten we, de meeste gevallen is het de software die verouderd is.
Mij gaat het vooral om het feit, ik word geconfronteerd met een probleem, ik neem contact op met Sonos, zij vragen me de gegevens van apparaat, router en de diagnostische gegevens door te sturen. Vrij snel volgt er reactie, dat er een probleem is met mijn apparaat, maar aangezien het buiten garantie valt, geven ze niet weer wat het probleem is, maar willen ze een nieuwe verkopen met 30% korting. Als ik een nieuw apparaat wil kopen zou ik graag weten wat de oorzaak van het probleem is, zodat ik mijn aankoop daarop kan afstemmen.

Reputatie 7

Is dat omdat een softwarefout nog op te lossen zou kunnen zijn? Anders is het toch gewoon “stuk is stuk”? Maakt het uit voor je vertrouwen in het merk waarom de speaker het niet meer (goed) doet?

Reputatie 7
Badge +3

Het zou pas wat kunnen uitmaken wanneer je inzicht hebt in alle andere oorzaken van defecten. Dit inzicht heeft niemand. 

Badge

Er wordt momenteel veel gesleuteld aan de S2 app en er lijkt veel te gebeuren op het gebied van homecinema surround geluid. Ik verwacht echt dat het in de software zit. Binnen Sonos is de app en de software op de apparaten nauw aan elkaar gekoppeld, vandaar dat je bij een update ook vaak de apparaten moet updaten of geupdate worden. Het gevaar wat er inzit is dat oudere apparaten t.z.t. niet meer ondersteund worden iets wat nu al wel gaande zou kunnen zijn.  Echter vanuit Sonos een vervelende boodschap naar hun gebruikers dus zijn ze daar heel voorzichtig mee om dat naar buiten te brengen en is korting geven soms goedkoper dan slechte reclame.

Reputatie 7
Badge +3

Ik bezit juist wat oudere apparatuur zoals playbase en play 1’s en ik ervaar geen enkel probleem. Dit zowel bij tv-geluid als bij muziek. 

Reputatie 7

Als je werkelijk zo slecht denkt over de transparantie op dit gebied van Sonos, verwacht je dan echt dat ze je het zullen zeggen dat ze stiekem bezig zijn oudere apparaten softwarematig onaantrekkelijk te maken? Als dat werkelijk zo zou zijn, dan zouden ze je ook op dit punt gewoon voorliegen. Ik geloof er niets van.

Badge
  • ik heb van Sonos deze vraag gekregen om door te sturen:
    Wanneer het probleem zich voordoet, gaat u alstublieft naar de Sonos-app - Instellingen - Ondersteuning - Diagnostics verzenden,

Hé Jovack hoe gaat het met jouw systeem bij mij lijkt het na de laatste update redelijk goed te gaan. 

Badge

Mijn systeem werkt momenteel goed, maar het probleem is, dat het niet blijvend is.

Als hij begint te onderbreken en ik doe niets, wordt het erger en blijft het geluid hangen zoals een plaat die blijft hangen.Als ik de spanning van de soundbar even onderbreek, dan werkt hij weer normaal, maar voor hoelang weten we nooit.

Badge

Jammer lijkt het er toch op dat jouw Playbar stuk is. Ik neem aan dat je hem ook al eens gereset hebt. Zo niet dan zou ik dat nog even proberen. Alleen power off on geeft niet hetzelfde effect. Na de reset moet je hem weer toevoegen aan het systeem. Succes. Voor de reset even googlen er zijn plenty movies waar het uitgelegd wordt.

Badge

Bedankt voor de info, Ik ga het een keer uitproberen.

Badge

Bedankt voor de info, Ik ga het een keer uitproberen.

`he Jovack mijn systeem is ook nog niet stabiel en was gisteravond dramatisch. Vanochtend met Sonos support een goede call gehad en het is niet onwaarschijnlijk(politiek correct verwoord) dat er toch software problemen zijn. Dus ik zou zeggen hang-on het zou best eens met een paar weken maand(en) opgelost kunnen zijn door een update(s). Geen garanties maar er speelt wel degelijk iets op het gebied van software en de playbar . Super geholpen door support overigens.

 

Reageer